dc.contributor.advisor | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.contributor.author | Can, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2019-07-24T07:44:36Z | |
dc.date.available | 2019-07-24T07:44:36Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/757 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin sınıf değerlendirme alıştırmaları ve sınıf değerlendirme çalışmalarının etik boyutu hakkındaki görüşlerini, öğretmenlerin çalıştıkları eğitim seviyesi, öğretmenlik deneyimleri, çalıştıkları kurumlar ve eğitim durumları açışından incelemektedir. Data 143 İngilizce öğretmeninden Değerlendirme Alıştırmaları Ölçeği ve araştırmacı tarafından yazılan örnek durumlar aracılığıyla toplanmıştır. Analizler için Betimsel ve Çıkarımsal İstatistikler (T-test, Tek Yönlü ANOVA) kullanılmıştır. Sonuçlara göre, öğretmenlerin çalıştıklar eğitim seviyesi yükseldikçe, kalem-kâğıt testlerine olan bağımlılıkları artmaktadır. Ayrıca, farklı tip kurumlarda (Devlet/Özel) çalışan öğretmenler sınıf değerlendirme alıştırmalarının etik boyutu hakkında farklı görüşlere sahiptir. | en_US |
dc.description.abstract | This study investigates language teachers' classroom assessment practices and their views about the ethics of classroom assessment practices in terms of the education level the teachers teach at, the teachers' years of teaching experience, the institutions they work for, and their educational background. Data from 143 English teachers was collected through Assessment Practices Inventory (API) and the situations that are written by the researcher. Descriptive and Inferential Statistics (t-test, One Way ANOVA) were carried out for the analysis. According to the results, as the education level that teachers teach at increases, they depend more on paper-pencil tests. In addition, teachers who work for different types of institutions (public/private) have different views about the ethics of the classroom assessment practices. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Başarı dışı Temelli Notlandırma | en_US |
dc.subject | Notlandırma | en_US |
dc.subject | Geçerlilik ve Güvenirlik | en_US |
dc.subject | Sınıf Değerlendirme Alıştırmaları | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Etik | en_US |
dc.subject | Non-achievement Based Grading | en_US |
dc.subject | Grading | en_US |
dc.subject | Validity and Reliability | en_US |
dc.subject | Classroom Assessment Practices | en_US |
dc.subject | Ethics | en_US |
dc.subject | Assessment | en_US |
dc.title | English teachers' classroom assessment practices and their vi̇ews about the ethics of classroom assessment practices | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerinin sınıf değerlendirme alıştırmaları ve sınıf degerlendirme alıştırmalarının etik boyutu hakkındaki görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |