Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorLevent, Bekir Aydın
dc.contributor.authorOran, Sibel
dc.date.accessioned2019-07-23T13:08:18Z
dc.date.available2019-07-23T13:08:18Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/737
dc.description.abstractBu çalışmada Anadolu Lisesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının cinsiyet, yaş, doğum sırası, sınıf seviyesi, anne baba eğitim durumu, hedef belirleme ve akademik başarı ile olan ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Adana İli Çukurova, Seyhan ve Yüreğir ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu Liselerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Adana İli Çukurova, Seyhan ve Yüreğir ilçelerindeki Anadolu liselerinin 9., 10. ve 11. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerden tesadüfü örnekleme yöntemi ile seçilen 527 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada; öğrencilerin akademik erteleme eğilimlerini belirlemek amacıyla Çakıcı (2003) tarafından geliştirilen "Akademik Erteleme Ölçeği" (AEÖ) ve araştırmacı tarafından geliştirilen değişkenlerin yer aldığı 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Araştırma sonucundan öğrencilerin akademik erteleme düzeyleri ortalamanın üzerinde çıkmıştır (x ̅=54,28). Akademik erteleme davranışı düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, doğum sırası ve anne eğitim durumu bağımsız değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığı, hedef belirleme düzeyi, akademik başarı düzeyi ve baba eğitim durumu bağımsız değişkenlerine göre ise anlamlı bir farlılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulguların sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study,the academic procrastinations behaviours of the students in Anatolian High Schools were examined the relationship in birth order, gender, age, grade level, parents, education, goal setting and academic achievement. Research samples are the students who study in the Ministry of National Education Anatolian High Schools of Cukurova, Seyhan and Yuregir in Adana. The academic year is 2015-2016. The research contains 527 students and these students are selected by random sampling method from different level grades in Adana city center. In this study, 'Academic Procrastination Scale' developed by Çakıcı (2003) was used to determine students' academic procrastination tendencies. In addition, Personal Information Form that includes the variables was used. As a result of this investigation, the levels of the students' academic procrastination behaviour in birth order, gender, grade, level and mother education don't create a significant difference according to the independant variables, but goal setting, academic achievement and dad education have a significant difference. According to the results of the findings, recommendations were given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğum Sırasıen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectAkademik Ertelemeen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectBirth Orderen_US
dc.subjectAcademic Procrastinationen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.titleAnadolu lisesi öğrencilerinde akademik erteleme davranışının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of academic procrastination behaviour among the students in anotolian high schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster