Anadolu lisesi öğrencilerinde akademik erteleme davranışının incelenmesi
Özet
Bu çalışmada Anadolu Lisesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının cinsiyet, yaş, doğum sırası, sınıf seviyesi, anne baba eğitim durumu, hedef belirleme ve akademik başarı ile olan ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Adana İli Çukurova, Seyhan ve Yüreğir ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu Liselerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Adana İli Çukurova, Seyhan ve Yüreğir ilçelerindeki Anadolu liselerinin 9., 10. ve 11. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerden tesadüfü örnekleme yöntemi ile seçilen 527 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada; öğrencilerin akademik erteleme eğilimlerini belirlemek amacıyla Çakıcı (2003) tarafından geliştirilen "Akademik Erteleme Ölçeği" (AEÖ) ve araştırmacı tarafından geliştirilen değişkenlerin yer aldığı 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır. Araştırma sonucundan öğrencilerin akademik erteleme düzeyleri ortalamanın üzerinde çıkmıştır (x ̅=54,28). Akademik erteleme davranışı düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, doğum sırası ve anne eğitim durumu bağımsız değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığı, hedef belirleme düzeyi, akademik başarı düzeyi ve baba eğitim durumu bağımsız değişkenlerine göre ise anlamlı bir farlılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulguların sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur. In this study,the academic procrastinations behaviours of the students in Anatolian High Schools were examined the relationship in birth order, gender, age, grade level, parents, education, goal setting and academic achievement. Research samples are the students who study in the Ministry of National Education Anatolian High Schools of Cukurova, Seyhan and Yuregir in Adana. The academic year is 2015-2016. The research contains 527 students and these students are selected by random sampling method from different level grades in Adana city center. In this study, 'Academic Procrastination Scale' developed by Çakıcı (2003) was used to determine students' academic procrastination tendencies. In addition, Personal Information Form that includes the variables was used. As a result of this investigation, the levels of the students' academic procrastination behaviour in birth order, gender, grade, level and mother education don't create a significant difference according to the independant variables, but goal setting, academic achievement and dad education have a significant difference. According to the results of the findings, recommendations were given.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [303]