Intercultural competence and its reflection in the beliefs of Turkish teachers of English with regard to their teaching practices
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin kültürlerarası edinç hakkındaki görüşleri ile bunun öğretim uygulamalarına yansımasını ortaya çıkarmaktır. Çalışmaya 52 kadın ve 24 erkek olmak üzere toplam 76 ingilizce öğretmeni katılmıştır. Bunlardan 12'si ilkokul, 35'i ortaokul ve 29'u lise olmak üzere Kahramanmaraş'ta görev yapmaktadır. Veriler Sercu vs. (2005) tarafından hazırlanan bir anketin kısaltılmış formu olan başka bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Data analizi öğretmenlerin anket maddelerine verdiği cevaplar doğrultusunda yapılmıştır. Tamamlanan anketler SPSS 21.00 yazılımı kullanılarak betimleyici ve çıkarımsal istatistiksel analizleri yapılmış ve her bir maddenin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçları göstermiştir ki İngilizce öğretmenleri kültür öğretiminin İngiliz dili eğitiminin önemli bir hedefi olduğu inanışına belirli bir ölçüde sahip olmakla birlikte öğrencilerinde kültürlerarası edinç geliştirmek amacı ile kültür boyutunu sınıf içi uygulamalarına entegre etmek konusunda net bir bakış açısına sahip değildir. The aim of the study is revealing the views of Turkish teachers of English about IC and its reflection on their teaching practices. The participants of the study were 76 Turkish teachers of English, 52 females and 24 males. 12 of them are teaching at primary schools, 35 of them are teaching at secondary schools and 29 of them are teaching at high schools in Kahramanmaraş. Data for the study were collected by means of a questionnaire which is a shortened form of the one developed by Sercu et al. (2005). Data analysis was fulfilled according to the answers of teachers to the items in the questionnaire. Completed questionnaires were subjected to descriptive and inferential statistical analysis using SPSS 21.00 software and mean and standard deviation of each item were calculated. The results of the study show that teachers of English have the view that culture teaching is a fundamental goal of English language teaching to a certain extent, however they do not have a clear perspective to integrate culture teaching in their classroom practices to develop their learners' intercultural competence.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]