Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorKarlıgaş, Kaya
dc.date.accessioned2019-07-22T14:10:32Z
dc.date.available2019-07-22T14:10:32Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/699
dc.description.abstractBirçok kişi bir yabancı dili öğrenmeyi zaman alıcı, zor ve sıkıcı bulur fakat bu, bu şekilde olmak zorunda değildir. Oyunların derslere dahil edilmesiyle dil öğrenme rahat bir ortamda keyifli ve verimli olabilir. Bu tez, çocuklara İngilizce öğretirken sınıflarda oyun kullanımının yararlarını araştıran bir durum çalışmasıdır. İkinci amaç ise çocukların İngilizce derslerinde uygulanan kelime oyunlarına karşı tutumlarını belirlemek oldu. Çalışma, 2015-2016 birinci akademik eğitim döneminde, Diyarbakır Bahçeşehir Kolejinde yapılmıştır. Çalışma 20 ön-orta seviye İngilizce bilgisine sahip, 10-12 yaş ortalamasında olan 6. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmacı günlüğü, yapılandırılmış görüşme ve anket veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları kelime oyunlarının İngilizce öğrenen çocuklara kelime öğretiminde yararlı olduğunu ve öğrencilerin kelime oyunlarının kullanımına yönelik tutumlarının olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışmada kullanılan kelime oyunları: Vocabulary Shot, Charades, Pictionary, Scrambled Letters, Hangman and Bingo.en_US
dc.description.abstractMany people find learning a foreign language time consuming, difficult and boring, but it does not have to be this way. With the incorporation of games into the lessons, learning a language can be enjoyable and productive in a relaxed environment. This case study was an attempt to investigate the benefits of using games in young learners' classrooms when teaching English. The second purpose was to identify young learners' attitudes towards vocabulary game implementation in EFL classes. The study was conducted for six weeks in the first term of 2015-2016 academic years at Bahçeşehir College in Diyarbakır, Turkey. The participants of the present study were 20 pre-intermediate level 6th grade students between the ages of 10 and 12. The researcher diary, structured interview and questionnaire were used as the data collection tools. The findings of the study revealed that vocabulary games are beneficial in teaching vocabulary to young learners of English and that the students' attitudes were positive towards the use of vocabulary games. The vocabulary games used in this study were: Vocabulary Shot, Charades, Pictionary, Scrambled Letters, Hangman and Bingo.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKelime Oyunlarıen_US
dc.subjectKelime Öğretimien_US
dc.subjectVocabulary Gamesen_US
dc.subjectTeaching Vocabularyen_US
dc.titleImpact of games on teaching vocabulary: A case study with sixth grade Turkish studentsen_US
dc.title.alternativeKelime öğretimine kelime oyunlarının etkisi: Altıncı sınıf Türk öğrencileri ile bir durum çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster