Promoting speaking strategies in ESP through drama
Abstract
Bu çalışmanın amacı mesleki ingilizce eğitimi alan Fizyoterapi ve Beslenme Diyetetik bölümü üçüncü sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini incelemek ve tiyatro yöntemi kullanarak bu öğrencilerin konuşma becerilerini artırmaya yardımcı olmaktır. Bu çalışma Hasan Kalyoncu Universitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu'da mesleki ingilizce alan öğrencilerin konuşma becerileri ve stratejilerini tiyatro süreci ile birlikte etksini incelemek için yapılmıştır. Bu çalışma hem nitel hem nicel veriler olarak tasarlanmıştır. Veriler yüzdelik alınarak, doğru orantı ve rubrik/ özdeğerlendirme formları ile içerik analizi yapılarak toplanmıştır. Bu araçlar sayesinde tiyatronun mesleki ingilizce alan öğrencilerin konuşma stratejilerini geliştirme üzerindeki etkisi test edilmiştir. Bu çalışmanın diğer bir amacı mesleki inglizce alan öğrencilerin konuşma becerilerinin tiyatro ile geliştirilebileceği ve mesleki ingilizce alan öğrencilerin konuşma stratejilerini artırmak için farklı yöntemleri denemek ve son olarak öğrencilerin tiyatroya karşı tutumunu incelemektir. Veri analizlerinin ışığında, özdeğerlendirme formlarının ve tiyatro performans rubriklerinin sonuçları ve analizleri öğrencilerin konuşma becerilerini ve stratejilerini artırmada başarılı oldugunu ortaya çıkarmıştır. The purpose of this study is to examine speaking strategies of third year students in the department of Physiotherapy and Nutrition who are studying ESP and help increase their speaking ability in ESP classes by using drama. It was conducted to look into the effects of drama process on the speaking abilities and strategies of ESP students in Health Science School at Hasan Kalyoncu University. It was designed as a both qualitative and quantitative method. The data was collected through percentages as a direct proportion and the content analysis by means of rubrics and reflection sheets. With the help of those instruments, the effectiveness of drama so as to promote speaking strategies of students in ESP was tested. The other aim of the study is to find out if students' speaking skill could be improved through drama to examine possible ways to promote speaking strategies of ESP students through drama and the last aim is to find out students' attitudes towards drama. In the light of the data analysis, the result and the analysis of the reflection sheets, drama performance rubrics revealed that participants succeeded in promoting their speaking strategies.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]