dc.contributor.advisor | Yumru, Hülya | |
dc.contributor.author | Kılıç, Nurseven | |
dc.date.accessioned | 2019-07-22T12:29:22Z | |
dc.date.available | 2019-07-22T12:29:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/688 | |
dc.description.abstract | Eğitimcilerin pek çoğu eğitim ortamlarındaki faktörlerden etkilenmektedir. Bu faktörler çoğunlukla öğrencilerin motivasyonu, tutumları ve başarılı dil öğrenme süreçlerini gerçekleştirmek için harcadıkları çabalar üzerinde etkilidir. Aynı zamanda bu faktörler, gelecek süreçleri ve yeni öğrenilen kavramları zihinsel bloklar oluşturarak engelleyen bir role sahiptir. Eğitimciler olarak, sınıf içerisinde öğrencilerin fikirlerini rahatça ifade edebilecekleri, yüksek motivasyon ve dil öğrenimine karşı pozitif tutumlar edinebilecekleri ve bu sayede başarılı dil öğrenicileri olabilecekleri etkili sınıf ortamları oluşturmak bizim sorumluluğumuzdadır. Bizim rolümüz aynı zamanda öğrenmeyi kolaylaştıran, öğrenme süreçlerinin hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşmayı sağlayacak olan uygun stratejilere öğrencilere kazandıran ara buluculuktur. Bu çalışmanın amacı, Türk öğrencilerin İngilizce konuşma sınıflarındaki konuşma gerginliklerinin sebeplerini araştırmaktadır. Gerginliğin kaynaklarını tespit etmek için kullanılan veriler ışığında, öğrencilerin dil iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik olumlu tutumlar kazandırmak ve olumsuz faktörleri elimine etmek amacıyla bir eylem araştırması gerçekleştirilmiştir. Bunları gerçekleştirirken, çalışma boyunca muhtemel cevapların aranacağı iki araştırma sorusu belirlenmiştir. Gerginliğin kaynakları Yabancı Dil Sınıfı Gerginlik Ölçeği (FLCAS) ve hedef grup mülakatı ile belirlenmiştir. Ardından, sınıf içerisinde 6 hafta boyunca küçük grup işbirlikçi aktiviteler uygulanmış ve öğrencilerden aktivitelerin etkililiği ile ilgili notlar alabileceği günlükler tutmaları istenmiştir. Araştırmacı bir eğitimci olarak, öğretim uygulamaları sürecinde gözlemlediğim durumlarla ilgili notlar almak için tarafımdan da bir günlük oluşturulmuştur. Verilerin sonuçları, öğrencilerin yaşadıkları gerginliklerin sebeplerinin çeşitli ve değişken olduğunu göstermiştir. Fakat yine de, sonuçların daha açık sergilenebilmesi için 3 ana kategori belirlenmiştir. Bu kaynaklar kişisel ve kişiler arası sebepler, öğretmenin dil öğretimi ile ilgili inançları ve sınıf içi uygulamalar olarak belirlenmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin aktiveler ile ilgili düşünceleri, küçük grup işbirlikçi aktivitelerin yabancı dil sınıflarında etkili olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | A great number of educators experience some affective factors in educational settings. These factors mostly effective on the learners' attitudes, motivation and efforts to achieve the goals of language learning process. These factors also play a hinderer role to grasp the newly learned items into the mind by constructing a mental block against the upcoming process. As educators, our responsibility is to provide learners with an effective classroom environment in which learners can express their ideas freely, adopt a high motivation and positive attitudes towards language learning and become successful language learners. Our role is also to be a moderator to facilitate learning and enable learners to use appropriate strategies to achieve the goals of language learning more successfully. The goal of the present study was to investigate these possible affective factors causing to the Turkish students' anxiety arousal in English speaking classes. In the light of the findings of the instruments used for identifying the sources of anxiety a case study was conducted. Within this case study an action research was embedded to eliminate the factors negatively affecting students' feelings and attitudes towards constructing communicative language skills. In doing so, two research questions were built up to seek for possible answers throughout the survey. The sources of anxiety were identified by the items of FLCAS and focus group interview questions. Then, some small group collaborative activities were conducted throughout 6 weeks in the class and students were told to keep personal diaries to take notes about the effectiveness of the activities. As a researcher teacher, I also kept a journal to take notes about my observations I noticed during the process of teaching implementations. The findings of the instruments demonstrated that the reasons of anxiety-arousal of the learners were various and flexible. But still, three main categories were identified to present results more explicitly. The origins of the anxiety were personal and interpersonal reasons, teachers' beliefs about language teaching and classroom procedures. The ideas of the learners for the activities also showed that small group collaborative activities work well in foreign language classes. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Konuşma Gerginliği | en_US |
dc.subject | Motivasyon | en_US |
dc.subject | İşbirlikçi ve Küçük Grup Aktiviteleri | en_US |
dc.subject | Collaborative and Small- Group Activities | en_US |
dc.subject | Foreign Language Speaking Anxiety | en_US |
dc.subject | Motivation | en_US |
dc.title | A case study on collaborative group activities to reduce EFL learners' foreign langauge speaking anxiety in a university context | en_US |
dc.title.alternative | Üniversite düzeyindeki İngilizce yabancı dil öğrencilerinin yabancı dil konuşma gerginliklerini azaltmak için uygulanan işbirlikçi grup çalışmaları üzerine bir durum çalışması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |