EFL teachers' attıtudes towards teachıng English to young learners
Abstract
Bu çalışmada, 2. 3. ve 4. sınıf olan 8–10 yaşlarındaki çocuklara İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin profili araştırılmıştır. İngilizce öğretmenlerinin ilköğretim birinci kademedeki çocuklara, yabancı dil öğretiminde hangi çeşit pedagojik yöntemleri kullandığı (planlama ve organizasyon, materyal ve aktivite kullanımı, eğitimsel aktiviteler, öğretmenin sınıfta kullandığı dil, sınıf yönetimi ölçme ve değerlendirme vs.) incelenmiştir. Bu çalışma, özel okulda çalışan İngilizce öğretmenlerinin mesleki profilini ortaya çıkarmış ve ilköğretim 2. 3. ve 4. sınıf öğrencileri için hangi çeşit pedagojik yöntem kullanıldığını araştırmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin mesleki tecrübelerinin pedagojik yöntem seçmede etkili olup olmadığını incelemiştir. Araştırmacı Adana ilinde bulunan 8farklı özel okuldan verileri toplamıştır. Veriler, 62 İngilizce öğretmeninden elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket ve görüşme kullanılmıştır. Anketler SPSS 17.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiş olup, tanımlayıcı istatistik ve Ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminde kullanılan pedagojik yöntemlerin çoğunu bildiğini ve uygulamakta olduklarını net bir şekilde ortaya çıkarmıştır. Bununla beraber, İngilizce öğretmenlerinin mesleki tecrübeleri ile pedagojik yöntem seçimi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak, çalışma İngilizce öğretmenlerinin süreç temelli değerlendirme yöntemi konusunda eksiklikler yaşamakta olduklarını ve bu eksiklikleri nasıl gidereceklerini bilemediklerini ortaya çıkarmıştır. The aim of the study was to explore the profile of English language teachers' attitudes towards teaching English to young learners. The researcher investigated the teachers' choice of pedagogical strategies (quality in planning and organization, views about the use of L1 and L2, using materials and activities, methods, classroom language and language skills, classroom management, assessment and feedback). The researcher visited 8 different private primary schools in the Adana city center to collect data. Quantitative and qualitative data collection tools were used to collect data. The quantitative data was collected through a Teachers' Attitude Questionnaire, which was designed by Doğan (2009). The qualitative data of the study was collected via semi-structured follow-up interviews. The data was obtained from 62 English language teachers who teach2nd, 3rd and 4thgrade students in private primary schools in Adana. The quantitative data were subjected to SPSS 17.0 (Statistical Package for Social Sciences) and Chi-square test. This study showed that language teachers use variety of pedagogical strategies; however, there is no statistically significant relationship between the teachers' years of teaching experience and their choice of pedagogical strategies. It also revealed that the teachers are not ready to use performance-based assessment strategies.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]