Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorSökmen, Selen
dc.date.accessioned2019-07-12T13:24:58Z
dc.date.available2019-07-12T13:24:58Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/406
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı üniversite hazırlık okulu öğrencilerinin konuşma testi kaygısı hissedip hissetmeyeceğinin belirlenmesidir. Ayrıca, bu çalışmada öğrencilerin cinsiyetleri ve bölümlerine göre kaygılarının oranında değişiklik gösterip göstermeyeceği araştırılmıştır. Araştırmada verileri toplamada 126 hazırlık okulu öğrencisine 3 kategoriden oluşan Genel İngilizce Yeterlilik Testi ölçeği dağıtılmıştır. 36 maddeden oluşan bu ölçeğe alt kategorileri belirlemek için Açıklamalı Faktör Analizi uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, konuşma kaygısını nasıl yenebileceği ve/veya azaltabileceği konusunda yapılan mülakatta 33 öğrencinin fikrine başvurulmuştur. Araştırma sorularını cevaplandırabilmek için hem nicel hem nitel yöntem uygulanmıştır. Veriler SPSS 17.0 istatistik analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar göstermiştir ki hazırlık okulu öğrencileri konuşma testi sırasında kaygılanmıştır. Ayrıca, erkek öğrenciler kız öğrencilere kıyasla sınav esnasında daha rahat davranmışlardır. Departmanların yaşadığı kaygı düzeyine göre ise, hukuk bölümü öğrencileri diğer bölüm öğrencilerine kıyasla konuşma testi sırasında daha fazla kaygılanmışlardır. Mülakata alınan öğrenciler ise konuşma kaygılarını daha fazla konuşma aktiviteleri yaparak, yabancı arkadaş edinerek, yabancı öğretmenleriyle konuşarak ve yurtdışına giderek yenebileceklerine inanmaktadırlar. Bu bulgular ilgili literatür bağlamında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the current study is to investigate whether the preparatory school students at a university may have speaking test anxiety. Additionally, it was examined whether there are differences in anxiety levels among students according to gender and the students' departments. To collect data, 126 preparatory school students were given a GEPT (General English Proficiency Test) Scale consisting 3 categories. The 36 items in the questionnaire were subjected to Exploratory Factor Analysis (EFA) to determine the sub-categories of the scale. Moreover, 33 students were interviewed to get their opinions on how to overcome speaking test anxiety. Both quantitative and qualitative method design was applied to be able to answer the research questions. The data was analyzed by using Statistical Package for Social Sciences software (SPSS), version 17.0. The results showed that, preparatory school students were anxious during the speaking test. Also, it was found out that male students were much more relaxed during the speaking test comparing to female students. As for the departments, students in law department were more worried comparing to others. Students also believe they can overcome the speaking anxiety by doing speaking activities, making foreign friends, talking to their native teachers and going abroad. Those results were discussed within the context of relevant literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce test kaygısıen_US
dc.subjectİngilizce konuşma kaygısıen_US
dc.subjectEnglish speaking test anxietyen_US
dc.subjectEnglish speaking anxietyen_US
dc.titleÖğrenci kaygısı ve genel yeterlilik testindeki konuşma bölümüne olan etkisinin tanıtımıen_US
dc.title.alternativeStudent anxiety and the identification of its effect in the speaking compenent of a proficiency testen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster