dc.contributor.advisor | Kahraman, Erol | |
dc.contributor.author | Turhan, Betül | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T12:05:40Z | |
dc.date.available | 2019-07-11T12:05:40Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/396 | |
dc.description.abstract | Genel olarak, öğrenme, dil temelli bir eylemdir ve baskın bir şekilde kelime bilgisine dayanmaktadır. Bütün temel beceri alanlarında öğrenciler zengin bir kelime hazinesine ihtiyaç duyarlar. Kelime öğretiminde ise eğitimciler öğrencilerin yeni kelimeler öğrenmelerinde onlara yardım etmek için farklı stratejiler geliştirmeye yönelmelidir. Hali hazırdaki bu çalışma görsel desteklerin ve resimlerin eğitsel bir materyal olarak öğrencilerin kelime öğrenmeleri ve genel olarak İngilizce öğrenmeye yönelik tutumları üzerindeki etkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmacı yedinci sınıf öğrencileri arasından iki farklı grup oluşturmuştur: deney grubu (N=21) ve kontrol grubu (N=19). Bu gruplara araştırmacı tarafından geliştirilen program altı hafta süre ile uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak üç farklı ölçme aracı kullanılmıştır: başarı testi, "kendini test et" ve tutum ölçeği. Bu ölçekler çalışmadan önce ve sonra olmak üzere iki gruba da uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular göstermiştir ki görsel destekler ve resimler öğrencilerin kelime bilgisi düzeyi ve İngilizce öğrenmeye yönelik tutumları üzerinde anlamlı seviyede etkisi bulunmaktadır. Bu sonuçlar ilgili literatüre dayalı olarak tartışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Learning, overall, is a language-based activity that is predominantly dependent on vocabulary. Students need rich vocabularies to ensure success in all basic skill areas. In the teaching of vocabulary, educators should be concerned with helping students develop strategies that will enable them to learn new words. The present study has two main aims; to investigate the effects of visual aids as instructional material on vocabulary teaching to secondary school students and to find out students'attitudes towards vocabulary teaching after using visual aids. For this aim, the researcher formed two groups; experiment (N=21) and control (N=19) from seventh graders and designed six weeks instructional program and investigate the effect of program on vocabulary mastery. Three different measurement intruments were utilized as data collection tools. Those are an achievement test, test yourself and attitude inventory. The results showed that visual aids and pictures had a significant effect on vocabulary mastery and on attitudes of students toward English learning. Those results were discussed based on the relevant literature. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kelime Öğretimi | en_US |
dc.subject | Eğitsel Materyaller | en_US |
dc.subject | Görsel Araçlar | en_US |
dc.subject | Vocabulary Teaching | en_US |
dc.subject | Instructional Materials | en_US |
dc.subject | Visual Aids | en_US |
dc.title | An investigation of vocabulary mastery through visual aids and its relationship to the attitudes of seventh grade students | en_US |
dc.title.alternative | Görsel kaynaklar yardımıyla kelime bilgisi ve bu durumun 7. sınıf öğrencilerinin tutumlarıyla ilişkisinin araştırılması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |