Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkan, Zuhal
dc.contributor.authorYıldırım, Cihan
dc.date.accessioned2019-07-11T11:48:11Z
dc.date.available2019-07-11T11:48:11Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/391
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı liselerin hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerin dönüt almayla ilgili fikir ve tutumlarını araştırmaktır. Çalışma özellikle öğrencilerin sözlü dönüte ilişkin tutumlarını ve İngilizce öğretmenlerin EFL sınıflarında hangi tür dönüt biçimlerini kullandıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma ayrıca dönütün öğretmenler tarafından nasıl, nerede ve ne zaman kullanıldığını da gözlemlemek için yapılmıştır. Genel olarak, yapılan çalışmanın tamamı öğrencilerin tutumlarının nasıl oluştuğunu tespit etmek amacındadır. Dönüt, EFL sınıflarında öğrenme ve öğretme süreçlerinin değerli bir öğesidir ve yapılan önceki çalışmalarda yazılı dönüt ve düzeltici dönüt türlerinin hem öğretici hem de öğrenenin bakış açısından ortaya koymak üzerine yapılmıştır. Ancak sözlü dönüt öğrencilerin tutumları üzerindeki etkisinin literatürde daha az araştırılmış olduğu görülmektedir. Bu sebepten dolayı, bu çalışma konuya ilişkin yeni bilgiler kazandırmakta ve dönüt alanındaki çalışmalar içinde kıymet arz etmektedir. Çalışmanın hem kantitatif hem de kalitatif özellikleri veri toplama yöntemlerinden kaynaklanmaktadır. Bunlar iki açık-uçlu soru içeren ve bir ifadeden oluşan bir anket ve öğretmenin verdiği sözlü dönüt türlerini belirlemek için yapılan sınıf-içi gözlemlerdir. Kullanılan ekipman 109 lise öğrencisine doldurtulan anketler ve dört derse ait kayıtlardır. Çalışmanın bulguları öğrencilerin öğrenme süreçlerinin bir parçası olarak dönüt alma konusunda istekli olduklarını göstermektedir ve neredeyse tüm öğrenciler dönüt sürecine dair olumlu bir tutum oluşturmuştur. Dönütler öğrencilere sınıf ortamında sağlanmıştır ve öğretmenler bu dönütleri genellikle tüm sınıfa aynı anda sunmuşlardır. Öğrencilerin iletişimine yönelik ilgisi, konuşma, telaffuz ve dilgisi becerileri konularında yeni öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesine ya da yapılan yanlışların azaltılmasına yardımcı olmuştur. Öğrencilerin sözlü dönütün kendilerini geliştirdiğini ve motive ettiğini düşünmektedir. Sınıf içi gözlemler, açık düzeltmenin en sık kullanılan sözlü dönüt olduğunu göstermiştir; diğerleri, sırasıyla; övgü, yeniden sunum ve etkileşimli dönüttür. Çalışma belirli sınırlamalara haiz olduğundan, sonuçların evrensel araştırma kümeleri üzerinde genellenmesi doğru olmayacaktır. Yine de, sözlü dönüt üzerine yapılan bu kapsamlı çalışma, hem öğrencilerin tutumlarını anlama açısında hem de öğretmenlerin EFL sınıflarında hangi dönüt türlerini kullandığını görme, içgörüsel kavrayışlar kazandırmıştır. Çalışma, öğretmenlerin sözlü dönüt türlerine bakış açısını görme açısından da ilginç kazanımlar sunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to explore the overall views and opinions of students regarding feedback in the preparatory classes of a high school. The study specifically was focused on the students' attitude towards oral feedback and aimed to find out what kinds of oral feedback are mostly used by the language teachers in EFL classrooms. The study also portrays how, where, when they want to receive feedback. Generally, all the themes worked here demonstrate how the students' attitude constitutes. Feedback is a valuable part of learning and teaching in EFL classrooms and has been studied in the previous researches in terms of written feedback and corrective feedback from the standpoints of both teacher and students. However, the issue of oral feedback's influence in students' attitude has been less studied in the literature. Therefore, this study comes out with the new knowledge on the issue and is significant in feedback field. The quantitative and the qualitative features of the study are because of the data gathering methods, which is a questionnaire including two open-ended questions and a statement, and also the observation of the lessons on the types of oral feedback given by the teacher. The equipment was the questionnaires of 109 preparatory students in a high school, and the recordings of the four lessons. The findings of the study display that students are eager to receive feedback as part of their learning process, and almost all of them were positive about feedback process. The classroom was the place the students received the feedback. The teachers provided feedback to the whole class at once, and the students were asked to what kind of oral feedback they would like to receive. The students' interest in communication led them to keep up with the necessary changes in speaking and pronunciation, and grammar as well. Oral feedback was supposed to point to the mistakes, or to assist decreasing the mistakes themselves. The students also think oral feedback is enhancing and motivating. The observations of the classes showed us that the explicit correction is the most frequently used type of oral feedback and the others are, respectively; praising, recasting, interactional feedback. The study had some limitations so the results should not be generalized universally. Nevertheless, this extensive study on oral feedback in the classroom provided insightful considerations about both the students' attitude and the types of the feedback the teachers use in the EFL classroom. It was also interesting to find out teachers' beliefs which are about the oral feedback.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFeedbacken_US
dc.subjectOral Feedbacken_US
dc.subjectStudent Attitudeen_US
dc.subjectEFL classroomen_US
dc.subjectFeedback Frequencyen_US
dc.subjectFeedback Typesen_US
dc.subjectDönüten_US
dc.subjectDönüt Türlerien_US
dc.subjectSözlü Dönüten_US
dc.subjectÖğrenci Tutumuen_US
dc.subjectEFL Sınıfıen_US
dc.subjectDönüt Sıklığıen_US
dc.titleStudents' attitudes to teacher's oral feedback in efl classroomen_US
dc.title.alternativeİngilizce yabancı dil sınıfı öğrencilerinin sözlü dönüte ilişkin tutumlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster