The impact of the implementation of dynamic assessment in raising students' metasyntactic awareness
Abstract
Dinamik Değerlendirme öğrencilerin dil becerilerini ölçen alternatif bir yöntemdir. Kökenini Vygotsky'nin sosyo-kültürel teorisinden alan Dinamik Değerlendirme'de öğretim ve değerlendirme bütünleşmiştir. Luria'nın (1979) da belirttiği gibi bu öğretim ve değerlendirme bütünleşmesi kaynağını Vygotsky'nin gelişim anlayışından almaktadır. Dinamik Değerlendirme öğrencilerin kendi öğrenim süreçlerinin bir parçası olmasını sağlar ve ayrıca öğretmenlerin öğrencilerin bilişsel kabiliyetlerinin iç yüzünü anlamalarını sağlar. Kendi öğrenme süreçlerinin bir parçası olarak öğrenciler kendi zihinsel kabiliyetlerinin kontrolünde olmalarını sağlar. Öğretmenler açısından öğrencilerin bilişsel kabiliyetlerinin iç yüzünü anladıklarından dolayı öğrencilerin ihtiyaçlarına göre dönüt vermelerini ya da yeni materyal hazırlayabilmelerini sağlar. Dinamik Değerlendirme vasıtasıyla öğrencilerin dile karşı olan farkındalığı arttırılabilir. Bunlardan biride sözdizimsel farkındalıktır. Bu nedenle, öğrencilerin sözdizimsel kabiliyetlerini ölçmede alternatif bir yöntem sunan bu çalışma dinamik değerlendirmenin öğrencilerin sözdizimsel farkındalığını arttırmada etkilerini gözlemlemek için yapılmıştır. Veri toplamak için quizler, değerlendirme kâğıtları, yansıtma anketi, araştırmacı günlüğü ve puanların çizelgesi kullanılmıştır. Ayrıca dolayım süreçlerinin uyarlamaları da kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları dinamik değerlendirme uygulamasının öğrencilerin sözdizimsel farkındalıklarını arttırma üzerinde olumlu etkilere sahip olduğunu göstermiştir Dynamic Assessment is an alternative way of testing students' abilities in language. Taking its roots from L.S Vygotsky's socio-cultural theory of cognitive development, the instruction and the assessment are unified in Dynamic Assessment. As Luria (1979) state that this unification of assessment and unification takes its roots from Vygotsky's understanding of development. Dynamic Assessment allows students to be a part of their learning process and also it allows teachers to gain insights into students' cognitive abilities. Students gain a kind of control over their mental abilities through being a part of their learning process. In terms of teachers, as they gain insight into students' learning process, Dynamic Assessment provides them to give feedback or prepare new materials in accordance with students' needs. Through Dynamic Assessment students' awareness towards language can be raised. One of them is the metasyntactic awareness. Therefore, this study, offering an alternative way of testing students' metasyntactic abilities, was conducted to observe the impact of the implementation of Dynamic Assessment in raising students' metasyntactic awareness. Quizzes, assessment tasks, reflective questionnaire, researcher journal, interview and tabulation of scores were used to collect data. Also the transcriptions of the mediation processes were used. The results of the study showed that the implementation of Dynamic Assessment had positive effects on raising students' metasyntactic awareness.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]