dc.contributor.advisor | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.contributor.author | Solgun Günel, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T10:42:22Z | |
dc.date.available | 2019-07-11T10:42:22Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/374 | |
dc.description.abstract | Biçimlendirici değerlendirmenin öğrenme üzerine önemli bir etkisi vardır. Hem öğretmenler hem de öğrenciler öğrenmeyi geliştirme amacıyla öğrenmeyle ilgili sürekli olarak veri toplarlar. Black ve Wiliam'ın da ifade ettiği gibi değerlendirme öğretmen ve öğrenciler tarafından yapılan tüm eylemlere tekabül eder. Toplanan veriler derste gerekli düzenlemelerin yapılması için dönüt olarak kullanılır. Veri ne zamanki gerçek anlamda öğrencinin ihtiyacını karşılamak için öğrenmeye uyarlandığında bu tür bir değerlendirme, biçimlendirici değerlendirme olur. Kendi öğrenmelerinin bir parçası olan öğrenciler de öğrenme ve öğretme sürecine katılırlar. Öğrenciler kendi gelişimlerini takip edebilir, öğrenme açığını kapatabilir, kendi öğrenmelerini değerlendirip ihtiyaç ve becerilerini bilirler. Ayrıca, bu değerlendirme öğrencilerin öğrenmenin bir parçası olmalarına yardımcı olup onların derse katılımını arttırır. Bu yüzden bu çalışma da biçimlendirici değerlendirmenin bir dil programındaki öğrencilerin derse katılımı üzerine olan etkilerini bulma amacıyla yürütülmüştür. Veri toplama amacıyla görüşme, öğretmen günlüğü ve notları ve haftalık yansıtma kağıtları kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları biçimlendirici değerlendirmenin öğrencilerin derse katılımı üzerine olumlu etkilerinin olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Formative assessment has a vital impact on student learning and both the students and teachers systematically gather the evidence of learning with the aim of furthering students' learning. Black and Wiliam (1998a) state that assessment refers to all the activities undertaken both by teachers and students in assessing themselves. The data are used as feedback to make necessary adjustments. Such kind of assessment is formative assessment when the evidence is actually used to adapt the teaching to meet students' needs. Being a part of their learning, students participates in this teaching and learning process. They can keep trace of their progress, close the gap, assess their own learning and understand their needs and skills. Furthermore, this type of assessment helps students participate in their own learning and it increases their participatory involvement in lessons. Thus, this study was conducted to find out the effects of formative assessment on students' participation in an English language program. Semi-structured interview, teacher journal and teacher notes and weekly reflection sheets were used to collect the data. The results of the study showed that formative assessment had positive effects on students' participatory involvement in the lessons. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biçimlendirici Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Müfredat | en_US |
dc.subject | Katılım | en_US |
dc.subject | Participation | en_US |
dc.subject | Fixed Curriculum | en_US |
dc.subject | Formative Assessment | en_US |
dc.title | The effects of formative assessment on students' participation in an English language program | en_US |
dc.title.alternative | Biçimlendirici değerlendirmenin bir dil programındaki öğrencilerin derse katılımı üzerine etkileri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |