dc.contributor.advisor | Yumru, Hülya | |
dc.contributor.author | Özdemir, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2019-07-11T10:38:00Z | |
dc.date.available | 2019-07-11T10:38:00Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/373 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Niğde Üniversitesi Hazırlık Sınıfı öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının nedenlerini ve etkilerini incelemektedir. Niğde Üniversitesi Hazırlık Sınıfı'nda okuyan 297 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır. Veriler Horwitz (1986) tarafından hazırlanan, Yabancı Dil Sınıf Kaygı Ölçeğinin (FLCAS) Türkçe' ye çevrilmiş versiyonu ve demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Horwitz (1986) tarafından oluşturulan yabancı dil kaygı ölçeği, 33 maddeden oluşmaktadır. Bu çalışmada ölçeğin 32 maddesi kullanılmıştır. Ölçek öğrencilerin iletişim kaygısı, test kaygısı, olumsuz değerlendirilme kaygısı ve yabancı dil sınıfı kaygılarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Kişisel bilgi formu ise öğrencilerin yaşını, cinsiyetini, hazırlık sınıfı başvuru durumunu, lise mezuniyetini ve İngilizce çalışmayı sevip sevmediklerini sormaktadır. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin orta seviyede yabancı dil kaygısı yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Verilerin analizleri sonucunda İngilizce çalışmayı seven öğrenciler ile sevmeyen öğrenciler arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | This study examines the sources and effects of foreign language anxiety of Niğde University Preparatory Class students. 297 students who study at Niğde University Preparatory Class participated in this study. The data was collected with the help of a Translated Turkish Version of Foreign Language Anxiety Scale by Horwitz (1986) and a personal information form. FLCAS that was designed by Hortwitz (1986) had 33 items. In the present study 32 items of the scale were used. The scale tries to identify communication apprehension, test anxiety, fear of negative evaluation and classroom anxiety of the students. The personal information form asked the students about their gender, age, preparatory class application condition, high school and if they liked studying English or not. The results showed that the students experienced moderate level of foreign language anxiety. Data indicated that there is a statistical significance between the students who liked studying English and who did not like. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngilizce Öğrenimi | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Kaygısı | en_US |
dc.subject | Learning English | en_US |
dc.subject | Foreign Language Anxiety | en_US |
dc.title | An investigation on efl university students' perceived levels of foreign language anxiety | en_US |
dc.title.alternative | ngilizce eğitimi gören üniversite öğrencilerinin algılanan seviyelerdeki yabancı dil kaygılarının incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |