Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİnözü, Julide
dc.contributor.authorÖzer, Melek
dc.date.accessioned2019-07-11T10:23:23Z
dc.date.available2019-07-11T10:23:23Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/368
dc.description.abstractHikaye anlatımı en eski öğretim biçimidir, fakat yabancı dil öğretiminde hala en güçlü yöntemlerden biridir çünkü herkes hikaye dinlemeyi sever. Ancak teknolojideki gelişmeler sonucunda hikayeler dijital hikayelere dönüştürüldü. Bu nedenle öğretmenler teknolojik cihazlar konusunda uzman öğrencilere daha eğlenceli ve teknolojik tabanlı öğrenme ortamı yaratmak için dil sınıflarına çoklu ortam materyallerini dahil etme konusunda zorlanmaktadırlar. Dijital hikaye anlatımı ve ikinci dil öğrenmedeki rolü konusunda yapılan çalışmalar nispeten yeni olduğu için Türkiye'de dijital hikaye anlatımı yoluyla kelime öğretme üzerine yapılan çok az sayıda çalışma vardır. Bu çalışma dijital hikaye anlatımının kelime ve akılda tutma üzerindeki rolünü anlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda öğrencilerin dijital hikaye anlatımı yoluyla kelime öğrenmek hakkındaki düşüncelerini de araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma Şanlıurfa ilinde bulunan bir devlet üniversitesinde 23 lisans öğrencisine uygulanmıştır. Sonuçlar dijital hikaye anlatımının kelime öğretiminde değerli ve etkili bir yaklaşım olabileceğini göstermiştir. Benzer bir çalışma farklı araştırma ortamlarında uygulanabilirse bugünün öğrenme ortamlarına çok daha uygun olan eğlenceli ve teknolojik yolla kelime öğretim kalitesi geliştirilebilir.en_US
dc.description.abstractStorytelling is the oldest way of teaching, but it is still one of the powerful ways to introduce a foreign language because everyone loves listening to stories. However, stories have been converted into digital stories with the developments in technology. Therefore, teachers are forced to integrate multimedia materials into their language classrooms to create more enjoyable and technology-mediated learning environments for their learners who are expert on technological devices. Research studies investigating digital storytelling and its role in second language learning are relatively new, so there are few number of studies conducted on vocabulary learning through digital storytelling in Turkey context. This study aims to discover the role of using digital storytelling in vocabulary learning and retention. It also aims to investigate students' opinions about learning vocabulary through digital storytelling. The study was implemented in a state university in Sanlıurfa with 23 undergraduate students. The results revealed that digital storytelling could be a valuable and effective approach in vocabulary teaching. If it can be applied within different contexts, the quality of teaching vocabulary can be improved in an enjoyable and technological way which is more appropriate for today's learning environment.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDijital Hikaye Anlatımıen_US
dc.subjectKelime Öğrenmeen_US
dc.subjectAkılda Tutmaen_US
dc.subjectDigital Storytellingen_US
dc.subjectVocabulary Learningen_US
dc.subjectRetention.en_US
dc.titleExploring the role of digital storytelling in vocabulary learning and retention: A case study at Harran Universityen_US
dc.title.alternativeDijital hikaye anlatımının kelime öğrenme ve akılda tutmadaki rolü: Harran Üniversitesi'nde bir durum çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster