Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorYardımcı, Zeynep Taş
dc.date.accessioned2019-07-11T09:37:30Z
dc.date.available2019-07-11T09:37:30Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/365
dc.description.abstractYabancı dil öğreniminde öğrencilerin yazma kaygısı üzerine birçok çalışma yapılmıştır ve bu çalışma da hazırlık sınıfı öğrencilerinin yazma kaygısı üzerine görüşlerini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, Toros Üniversitesi, Mersin, Türkiye'de okuyan 48 katılımcıyla gerçekleştirilmiştir. Bilişsel kaygı, somatik kaygı ve kaçınma davranışı olarak üç alt kategoriden oluşan ve Cheng (2004) tarafından geliştirilmiş 'İkinci Dilde Yazma Kaygısını Ölçme Envanteri' ve üç adet açık uçlu soru sorularak öğrencilerin yazma kaygı seviyeleri ölçülmüştür. Öğrencilerin yazma kaygı seviyeleri en çok kaçınma davranışında gözlenmiştir ve kaçınma davranışı gösteren öğrenciler, İngilizce yazı yazarken yaşadıkları olumsuz deneyimlerin onları yazı yazmaktan uzaklaştırdığını ifade etmiştir.en_US
dc.description.abstractA number of research has been conducted to be able to find out students' foreign language writing anxiety and the present study aimed at finding out preparatory school students' conceptions of writing apprehension. It was conducted with 48 participants who studied at Toros University, Mersin, Turkey. An inventory called SLWAI (Second Language Writing Anxiety Inventory) adapted by Cheng (2004) with three sub-categories; cognitive anxiety, somatic anxiety and avoidance behavior and three open-ended questions were used to measure students' writing apprehension levels. The data were analysed through descriptive and content analysis and the results of the SLWAI and the comments of the students on the three open-ended questions showed that students experienced moderate levels of writing anxiety. Students experienced the highest apprehension levels regarding the Avoidance Behavior and those who experienced Avoidance Behaviour stated that they abstained from writing in English because they had difficulties with learning how to write in English.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYazma kaygısıen_US
dc.subjectYazma Kaygısı Üzerine Görüşleren_US
dc.subjectYazma Kaygı Seviyelerien_US
dc.subjectWriting Apprehensionen_US
dc.subjectConceptions of Writing Apprehensionen_US
dc.subjectLevels of Writing Apprehensionen_US
dc.titleA case study: University students' conceptions of writing apprehensionen_US
dc.title.alternativeBir durum çalışması: Üniversite öğrencilerinin yazma endişesi üzerine düşüncelerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster