Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTılfarlıoğlu Yalçın, Filiz
dc.contributor.authorGörkem, Fatma İrem
dc.date.accessioned2019-07-11T08:39:35Z
dc.date.available2019-07-11T08:39:35Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/356
dc.description.abstractBu çalışma dilbilgisi öğrenme stratejileri, öz-yeterlilik ve öğrenen özerkliği faktörlerinin arasındaki ilişkiyi ve bu faktörlerin başarı üzerindeki etkilerini incelemektedir. Üç faktörü birlikte incelemek sınıf içi etkinlikleri için bazı ip uçları verebilir. Çalışma Gaziantep Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda dört farklı seviyeden temel, başlangıç, orta ve üst ortadır. 350 öğrencini gönüllü olarak katılımıyla çalışma gerçekleşmiştir. Veriler 65 maddeli üç anket aracılığıyla toplanmıştır. Tüm istatistiksel hesaplamalar SPSS kullanılarak yapılmıştır. Anketlerin güvenirliklerini hesaplamak için Cronbach's Alpha kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre dilbilgisi öğrenme stratejileri arasında (r=.185 p>.01), öz yeterlilik ve akademik başarı arasında (r=.455 p>.01) ve öğrenen özerkliği ve akademik başarı arasında (r=.120 p>.01) olumlu bir ilişki vardır. Dil öğrenme stratejileri, öz-yeterlilik ve öğrenen özerkliği bir araya geldiği zaman olumlu bir ilişki gözlemlenmektedir (r=.472 p>.01).en_US
dc.description.abstractThis study mainly investigated (a) the relationship among grammar learning strategies, self-efficacy and learner autonomy and (b) their affects on academic success. Investigating all of them give some clues for classroom practice. The study was conducted at Gaziantep University Foreign Languages Higher School with the participation of 350 students from four different proficiency levels (elementary, pre-intermediate, intermediate and upper-intermediate). The data were collected through a questionnaire that has three parts with 65-items. The data collected through the questionnaires were analyzed by means of the quantitative method including calculating descriptive statistics. According to analysis results, there is a positive relationship between grammar learning strategies and academic success (r=.185 p>.01), self-efficacy and academic success (r=.455 p>.01) and learner autonomy and academic success (r=.120 p>.01). When grammar learning strategies, self-efficacy and learner autonomy were investigated together, it was observed that there was a statistically positive relationship with academic success (r=.472 p>.01)en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGrammar Learning Strategiesen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectLearner Autonomyen_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.subjectDilbilgisi Öğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectÖz-Yeterlilik, Öğrenen Özerkliğien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.titleFactors affecting academic success in foreign language learning classrooms in university settingen_US
dc.title.alternativeÜniversitede yabancı dil öğrenilen sınıflardaki başarıyı etkileyen faktörleren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster