dc.contributor.advisor | Humiston, Kim Raymond | |
dc.contributor.author | Ürkütür, Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T13:48:22Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T13:48:22Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/318 | |
dc.description.abstract | İngilizce öğrenmenin hayati bir öneme sahip olduğu günümüzde, lise ve üniversite öğrencileri İngilizce öğrenmek ya da İngilizcelerini geliştirmek adına bir çok çalışma içine girmişlerdir. Ancak bu öğrenme sürecinde onları bir çok zorluk beklemektedir. Gerek psikolojileri gerekse içinde bulundukları öğrenme ortamı, öğrencilerin öğrenme süreçlerinde büyük rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin ingilizce öğrenirken, ders ya da sınav sırasında hissettikleri zorluklardan biri olan kaygının nedenlerini saptamaktır. Buna ek olarak öğrencilerin bu kaygılarını azaltabileceğine inandıkları önerileri de dikkate alınmıştır. Çalışma, Çağ üniversitesi hazırlık okulunda okuyan 80 öğrenci arasında yapılmıştır. Veriler toplanırken öğrencilerle görüşme yapılmış ve araştırmacının notları kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları arasında öğrencilerin İngilizce öğreniyorken ve İngilizce sınavlarında neden kaygılı olduklarının nedenleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrenciler bu kaygılarını azaltabilecek öneriler sunarken, sınıf içinde öğretmenlerin de ne yapması gerektiğine dair açıklamalarda bulunmuşlardır. Bu bilgiler sınıf içerisinde kaygılı öğrencilere sahip olan öğretmenlere ışık tutacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | English is the most commonly preferred language among foreign language speakers. Throughout the world, when people with different languages come together they commonly use English to communicate. But, of course, learners may encounter many difficulties while learning an English language. This qualitative study has two aims: one of them was to state preparation school students? English learning anxiety reasons and the other one has been to identify learners? suggestions to alleviate their anxiety. The study was carried out at the preparation department of Çağ University in Mersin. The data was gathered through interviews with eighty learners whose ages were between 18 and 22. Results have demonstrated that there are four anxiety-provoking situations among the learners. These are; tests, speaking in front of others, reading a text aloud and answering the teachers? questions. Fear of negative evaluation from peers and fear of being laughed at by other students, teachers? attitudes, students? personalities, lack of preparation and course materials are the reasons that affect learners negatively during the English lessons. According to the findings, there are some recommendations that may help students alleviate anxiety. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Dil Öğrenme Kaygısı | en_US |
dc.subject | Dil Öğrenimi | en_US |
dc.subject | Kaygı | en_US |
dc.subject | EFL Learners | en_US |
dc.subject | Language Learning Anxiety | en_US |
dc.subject | Language Learning | en_US |
dc.subject | Anxiety | en_US |
dc.title | Foreign language learning anxiety in preparatory school students contributing factors | en_US |
dc.title.alternative | Hazırlık okulu öğrencilerinin yabancı dil öğrenme kaygılarının nedenleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |