Adana il merkezindeki ilkokullarda görevli okul yöneticilerinin yönetim biçimleri
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Adana il merkezindeki ilkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin yönetim biçimleriyle ilgili olarak, okul idarecilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma betimsel modelde bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Yönetim Biçimleri Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek geliştirmede kullanılan faktör analizi sonuçlarına göre ölçek birbirinden bağımsız ve toplamda 26 maddelik - 5 alt boyuttan (Yetkeci, Koruyucu, Destekçi, Birlikçi, Başıboş) oluşmuştur. Yapılan uygulama sonucunda, okul çalışanlarının cinsiyetlerine ve görev türlerine göre okulun yönetim biçimleri konusundaki görüşlerinin farklılaştığı, ancak çalışanların yaşlarına, mezun oldukları okul türlerine, kıdemlerine, branşlarına, okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre ve öğrenci sayılarının değişkenliğine göre okulun yönetim biçimi konusundaki görüşlerinin farklılaşmadığı belirlenmiştir. The main purpose of this study was to identify the opinions of principals and teachers about the management styles of principals working at primary schools in Adana. This study is model of descriptive search. As a data collection tool, "Management Styles Scale", developed by the researcher, was utilised. The use of factor analysis in scale development was determined based on the results of KMO and Bartlett tests obtained from the pilot study. The scale constituted of 5 sub-questionnaires (autocratic, custodial, supportive, collegial, laissez-faire) with 26 items which were independent of each other. At the end of the study, it was found that the opinions of the school staff about the management styles differed according to their gender, and that the perceptions of the staff about the management styles weren't correlated. Moreover, it was also found that opinions about the job types and management styles differed and the type of schools the staff graduated from, length of service, specialty, the socio-economic condition of the school vicinity and the number of students didn?t change the opinions about the management style of the school.
Collections
- Tez Koleksiyonu [189]