Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKutlu, Mahmut Oğuz
dc.contributor.authorDanışman, Halil Fırat
dc.date.accessioned2019-07-10T13:14:41Z
dc.date.available2019-07-10T13:14:41Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/310
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Adana il merkezindeki ilkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin yönetim biçimleriyle ilgili olarak, okul idarecilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışma betimsel modelde bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen ?Yönetim Biçimleri Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek geliştirmede kullanılan faktör analizi sonuçlarına göre ölçek birbirinden bağımsız ve toplamda 26 maddelik - 5 alt boyuttan (Yetkeci, Koruyucu, Destekçi, Birlikçi, Başıboş) oluşmuştur. Yapılan uygulama sonucunda, okul çalışanlarının cinsiyetlerine ve görev türlerine göre okulun yönetim biçimleri konusundaki görüşlerinin farklılaştığı, ancak çalışanların yaşlarına, mezun oldukları okul türlerine, kıdemlerine, branşlarına, okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre ve öğrenci sayılarının değişkenliğine göre okulun yönetim biçimi konusundaki görüşlerinin farklılaşmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to identify the opinions of principals and teachers about the management styles of principals working at primary schools in Adana. This study is model of descriptive search. As a data collection tool, "Management Styles Scale", developed by the researcher, was utilised. The use of factor analysis in scale development was determined based on the results of KMO and Bartlett tests obtained from the pilot study. The scale constituted of 5 sub-questionnaires (autocratic, custodial, supportive, collegial, laissez-faire) with 26 items which were independent of each other. At the end of the study, it was found that the opinions of the school staff about the management styles differed according to their gender, and that the perceptions of the staff about the management styles weren't correlated. Moreover, it was also found that opinions about the job types and management styles differed and the type of schools the staff graduated from, length of service, specialty, the socio-economic condition of the school vicinity and the number of students didn?t change the opinions about the management style of the school.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYönetim Biçimi Ölçeğien_US
dc.subjectEğitim Yönetimien_US
dc.subjectYönetim Biçimlerien_US
dc.subjectManagement Styles Scaleen_US
dc.subjectEducation Managementen_US
dc.subjectManagament Stylesen_US
dc.titleAdana il merkezindeki ilkokullarda görevli okul yöneticilerinin yönetim biçimlerien_US
dc.title.alternativeManagement styles of primary school principals in Adanaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster