Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorKoç, Tuncay
dc.date.accessioned2019-07-10T12:27:21Z
dc.date.available2019-07-10T12:27:21Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/301
dc.description.abstractBu araştırmada Turgut Özal Üniversitesi’nde (TOU) Türkçe eğitim veren bölümlerin, yabacı dil olarak İngilizce yazma becerilerinin öğretildiği yazma sınıflarında “yazma dosyalama tekniği” kullanımına yönelik öğretmen ve öğrencilerin tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, bu çalışma öğretmen ve öğrencilerin bakış açılarıyla üniversite ortamında “yazma dosyalama tekniği” kullanımının avantaj ve zorluklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çalışma 16 İngilizce okutmanı ve İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği yazma sınıflarında okuyan 96 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma, öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerini ölçen “yazma dosyalama tekniği kullanımı tutum anketleri” tarafından toplanan verilere dayanmaktadır. Bu iki anket bulguları sonucunda, Turgut Özal Üniversitesi’nde çalışan ve bu çalışmaya iştirak eden tüm İngilizce okutmanlarının ve bu çalışmaya katılan yazma sınıflarındaki öğrencilerin çoğunluğunun “yazma dosyalama tekniği” kullanımına yönelik olumlu tutumlara sahip olduğu görülmektedir. Ayrıca, öğretmen ve öğrencilere göre, İngilizcenin yabacı dil olarak öğretildiği yazma sınıflarında “yazma dosyalama tekniği” kullanımının bazı zorlukları olmakla birlikte çok sayıda faydası görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine the attitudes of teachers and students towards the use of portfolio in EFL writing classes at Turgut Ozal University (T.O.U). Also, it aims to reveal the advantages and challenges of using portfolio in a university context from the teachers’ and the students’ points of view. This study was conducted with 16 EFL teachers and 96 students studying at T.O.U who are taking EFL writing classes. The study was based on the data collected by portfolio use attitude surveys which investigated the opinions of teachers and students. As a result of the findings of two surveys, it is clear that all teachers and majority of students have positive attitudes towards the use of portfolio in EFL writing classes at T.O.U. Also, according to the teachers and students the use of portfolio in EFL writing classes has demonstrated a great number of benefits along with some challenges.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectProcess Writingen_US
dc.subjectPortfolioen_US
dc.subjectYapılandırıcılıken_US
dc.subjectYazma Sürecien_US
dc.subjectYazma Dosyalama Tekniğien_US
dc.titleEFL teachers' and students' perceptions towards the use of writing portfolios in language learning processen_US
dc.title.alternativeÖğretmen ve öğrencilerin dil öğrenme sürecinde yazma dosyalama tekniği kullanımı konusundaki görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster