dc.contributor.advisor | Humiston, Kim Raymond | |
dc.contributor.author | Veziroğlu, Fatma Nazlı | |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T11:45:40Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T11:45:40Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/292 | |
dc.description.abstract | Günümüz modern eğitim sistemi incelendiğinde, yaygın bağlamda geleneksel öğretmen merkezli yabancı dil öğretiminin yerini öğrenci merkezli öğretim sistemi almaya başlamıştır. Zekâ kavramanın kısıtlı, yetersiz bir şekilde standartlaştırılarak oluşturulmuş testlerle ölçülebileceğini, yabancı dil eğitiminde çoğunlukla sözel, ders kitabına dayalı çalışmaların gerekli olduğunu savunan düşüncelerin yerini daha birey merkezli çağdaş yaklaşımlar almaya başlamıştır. Günümüzde eğitim üzerine çalışan çok sayıda araştırmacı, her bireyin farklı seviyelerde ve farklı bağlantılarla işleyen çeşitli zekâ adı verilen zihinsel yeteneklere sahip olduğunu öne süren, Çoklu Zekâ Kuramını benimsemekte ve eğitim öğretim süreçlerine entegrasyonun faydalarından bahsetmektedir. Bu bağlamları göz önüne alarak, yabancı dil eğitim öğretim sürecinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi adına, mesleki İngilizce sınıfı öğrencilerimin derse katılımını arttırmak için geleneksel ve kalıplaşmış ders kitabı kullanımına ve öğretmen odaklı eğitimin yerine, çoklu zekâ kuramının temellerine dayalı ve edebi metin kullanımının faydalarına önem veren bir eğitim öğretim sistemi tasarlamaya, uygulamaya çalıştım. Bu eylem araştırması çalışmamda çoklu zekâ kuramına ve edebi metin kullanımına odaklanan bir ders programı oluşturulduğunda ve uygulandığında öğrencilerin derse katılımlarına nasıl etki ettiğini göstermeye çalıştım. | en_US |
dc.description.abstract | When carefully observed, there is a common transition from teacher centered education to student centered education in today?s modern education system. Teaching methods which support that concept of intelligence can be assessed by limited, inefficiently standardized tests and conventional teaching methods which give over emphasis on the linguistic skills and the usage of course books in foreign language teaching are replaced by more modern and learner centered approaches. Nowadays, many educators who study on the education field adopt multiple intelligence theory, suggesting every learner posses all different levels of intelligences which function uniquely and they also support the integration of multiple intelligence theory into teaching by stating the various advantages of it. In means of these, I tried to design and implement a new course design based on the features of multiple intelligence theory and advantages of using literature instead of implementing conventional, stereotyped teaching method to increase my students? class participation level in business English classes by enhancing the quality of learning and teaching processes. In this action research study, I aimed to portray the positive impacts of integrating multiple intelligence theory into teaching and using literature in business English classes on students? class participation level. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mesleki İngilizce | en_US |
dc.subject | Derse Katılım | en_US |
dc.subject | Çoklu Zekâ Kuramı | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.subject | Business English | en_US |
dc.subject | Class Participation | en_US |
dc.subject | Multiple Intelligence Theory | en_US |
dc.subject | Literature | en_US |
dc.title | The ways of increasing students' participation level in business english classes: Integrating multiple intelligence theory into teaching and using literature | en_US |
dc.title.alternative | Mesleki İngilizce sınıflarında öğrencilerin derse katılımlarını arttırmanın yolları: Çoklu zekâ kuramının öğretime entegrasyonu ve edebiyat kullanımı | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |