dc.contributor.advisor | Şahinkarakaş, Şehnaz | |
dc.contributor.author | Konkur, Besime Gaye | |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T08:47:30Z | |
dc.date.available | 2019-07-10T08:47:30Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/278 | |
dc.description.abstract | Değerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara hizmet etmek için kullanılan başlıca değerlendirme yöntemleridir. Farklı amaçlar için kullanılmalarına rağmen, değerlendirmenin asıl amacı etkili öğrenme ve öğretmedir. Hem özetleyici hem de biçimlendirici değerlendirme alanlarında; özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmenin etkileri, öğretmen ve öğrencilerin değerlendirmeye bakış açıları, geribildirimin kullanımı ve etkileri gibi farklı konularda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Ancak, hem özetleyici hem biçimlendirici değerlendirmenin her ikisi de Türkiye?de ki Hazırlık Okullarında kullanılmalarına rağmen, her ikisini de bir araç olarak kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratma konusunda henüz bir çalışma yapılmamıştır. Bu sebeple, bu çalışmanın amacı öğrencilerin değerlendirme konusundaki genel tutum ve düşüncelerini araştırmak ve literatürde önerilen koşulları kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratmaktır. Bunu yaparken de özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmeyi bir araç olarak kullanmaktır. Bu çalışmadaki katılımcılar Çağ Üniversitesi Hazırlık Okulu B13 sınıfı öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışma 11 bayan 9 erkek olmak üzere 20 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan çalışma nitel araştırma modellerinin kullanıldığı, eylem araştırması yönteminin uygulandığı bir vaka çalışmasıdır. Veriler toplanırken görüşmeler, öğrenci günlükleri ve araştırmacının gözlem ve notları kullanılmıştır. Yapılan eylem çalışmasına başlamadan önce, öğrencilerde motivasyon eksikliği olduğu, stresli oldukları ve değerlendirmeye karşı olumsuz tutum ve düşüncede oldukları görülmüştü. Yapılan çalışmanın yardımıyla öğrenciler, kendi eksik ve güçlü oldukları yanlarının farkına varmışlar, motivasyonları artmış ve değerlendirmeye karşı olumlu tutum ve düşünceler kazanmışlardır. | en_US |
dc.description.abstract | Assessment has always been a very crucial part of language education, for both teaching and learning. Summative and formative assessments are the two major kinds of assessment used in EFL classrooms and serve different purposes. Although they are used for different purposes, the main focus of assessment is effective teaching and effective learning. There have been various studies on both summative and formative assessments such as; the affects of summative and formative assessment, students' and teachers' perceptions on assessment, using feedback, and the affects of feedback. Unfortunately, although both assessment forms are used in Preparatory Schools in Turkey; there have not been any studies on creating an effective learning environment using both formative and summative assessments as a tool at a Preparatory School of a university. Therefore the purpose of this study is to investigate general attitudes and feelings of the students on assessment and how to create an effective learning environment using the conditions that were suggested in the literature while using both summative and formative assessments as a tool. The participants of this study were the students of Çağ University Preparatory School. The study was conducted with 20 students, 11 females and 9 males. The study has been designed as a case study in which action research and qualitative research designs were used. Interviews, students' diaries, researcher's observations and notes were used as a tool to collect the data. Before starting the action research, students were not motivated; they were stressed and had negative attitudes and feelings towards assessment. With the help of the conducted study, they became aware of their weaknesses and strengths, motivated, and gained some positive attitudes towards assessment. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Biçimlendirici Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Farkındalık | en_US |
dc.subject | Özetleyici Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Etkili Öğrenme Ortamı | en_US |
dc.subject | Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Geribildirim | en_US |
dc.subject | Motivasyon | en_US |
dc.subject | Effective Learning Environment | en_US |
dc.subject | Assessment | en_US |
dc.subject | Formative Assessment | en_US |
dc.subject | Summative Assessment | en_US |
dc.subject | Awareness | en_US |
dc.subject | Feedback | en_US |
dc.title | Developing an effective learning environment in an EFL classroom | en_US |
dc.title.alternative | İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği bir sınıfta etkili bir öğrenme ortamı yaratmak | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |