Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorKonkur, Besime Gaye
dc.date.accessioned2019-07-10T08:47:30Z
dc.date.available2019-07-10T08:47:30Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/278
dc.description.abstractDeğerlendirme hem öğrenme hem de öğretme açısından, her zaman dil eğitiminin önemli bir parçası olmuştur. Özetleyici ve biçimlendirici değerlendirme İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda farklı amaçlara hizmet etmek için kullanılan başlıca değerlendirme yöntemleridir. Farklı amaçlar için kullanılmalarına rağmen, değerlendirmenin asıl amacı etkili öğrenme ve öğretmedir. Hem özetleyici hem de biçimlendirici değerlendirme alanlarında; özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmenin etkileri, öğretmen ve öğrencilerin değerlendirmeye bakış açıları, geribildirimin kullanımı ve etkileri gibi farklı konularda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Ancak, hem özetleyici hem biçimlendirici değerlendirmenin her ikisi de Türkiye?de ki Hazırlık Okullarında kullanılmalarına rağmen, her ikisini de bir araç olarak kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratma konusunda henüz bir çalışma yapılmamıştır. Bu sebeple, bu çalışmanın amacı öğrencilerin değerlendirme konusundaki genel tutum ve düşüncelerini araştırmak ve literatürde önerilen koşulları kullanarak etkili bir öğrenme ortamı yaratmaktır. Bunu yaparken de özetleyici ve biçimlendirici değerlendirmeyi bir araç olarak kullanmaktır. Bu çalışmadaki katılımcılar Çağ Üniversitesi Hazırlık Okulu B13 sınıfı öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışma 11 bayan 9 erkek olmak üzere 20 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan çalışma nitel araştırma modellerinin kullanıldığı, eylem araştırması yönteminin uygulandığı bir vaka çalışmasıdır. Veriler toplanırken görüşmeler, öğrenci günlükleri ve araştırmacının gözlem ve notları kullanılmıştır. Yapılan eylem çalışmasına başlamadan önce, öğrencilerde motivasyon eksikliği olduğu, stresli oldukları ve değerlendirmeye karşı olumsuz tutum ve düşüncede oldukları görülmüştü. Yapılan çalışmanın yardımıyla öğrenciler, kendi eksik ve güçlü oldukları yanlarının farkına varmışlar, motivasyonları artmış ve değerlendirmeye karşı olumlu tutum ve düşünceler kazanmışlardır.en_US
dc.description.abstractAssessment has always been a very crucial part of language education, for both teaching and learning. Summative and formative assessments are the two major kinds of assessment used in EFL classrooms and serve different purposes. Although they are used for different purposes, the main focus of assessment is effective teaching and effective learning. There have been various studies on both summative and formative assessments such as; the affects of summative and formative assessment, students' and teachers' perceptions on assessment, using feedback, and the affects of feedback. Unfortunately, although both assessment forms are used in Preparatory Schools in Turkey; there have not been any studies on creating an effective learning environment using both formative and summative assessments as a tool at a Preparatory School of a university. Therefore the purpose of this study is to investigate general attitudes and feelings of the students on assessment and how to create an effective learning environment using the conditions that were suggested in the literature while using both summative and formative assessments as a tool. The participants of this study were the students of Çağ University Preparatory School. The study was conducted with 20 students, 11 females and 9 males. The study has been designed as a case study in which action research and qualitative research designs were used. Interviews, students' diaries, researcher's observations and notes were used as a tool to collect the data. Before starting the action research, students were not motivated; they were stressed and had negative attitudes and feelings towards assessment. With the help of the conducted study, they became aware of their weaknesses and strengths, motivated, and gained some positive attitudes towards assessment.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiçimlendirici Değerlendirmeen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.subjectÖzetleyici Değerlendirmeen_US
dc.subjectEtkili Öğrenme Ortamıen_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectGeribildirimen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectEffective Learning Environmenten_US
dc.subjectAssessmenten_US
dc.subjectFormative Assessmenten_US
dc.subjectSummative Assessmenten_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectFeedbacken_US
dc.titleDeveloping an effective learning environment in an EFL classroomen_US
dc.title.alternativeİngilizce'nin yabancı dil olarak öğretildiği bir sınıfta etkili bir öğrenme ortamı yaratmaken_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster