Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYumru, Hülya
dc.contributor.authorAk, Sinem
dc.date.accessioned2019-07-10T08:22:22Z
dc.date.available2019-07-10T08:22:22Z
dc.date.issued2013en_US
dc.date.submitted2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/274
dc.description.abstractBu çalışma İlköğretim okullarındaki İngilizce derslerinde verilen performans görevleri ile ilgili öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerini araştırmaktadır. Araştırma 2011-12 yılında Adana ili ve Tarsus ilçesinde bulunan özel okullarda uygulanmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları 150 yedinci sınıf öğrencisi, bu öğrencilerle çalışan 30 öğretmen ve 50 öğrenci velisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket ve doküman analizi kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda genel olarak öğrenci, öğretmen ve velilerin performans görevlerinin yararlı olduğunu, ingilizce öğrenimine olumlu katkı sağladığını, zevkle yapıldığını, öğrencilerin araştırma becerilerini geliştirdiklerini ifade ettikleri tespit edilmiştir. Öte yandansa, velilerin performans görevleri ile ilgili yeterince bilgiye sahip olmadığı,görevlerin emek harcamadan internetten hazır alındığı, ödevlerin veliler tarafından hazırlandığı, öğrencilerin birçok performans ödevini aynı anda yapmak zorunda kaldıkları ve zaman zaman zor görevler verildiği saptanmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular ışığında Milli Eğitim Bakanlığına, öğretmen yetiştiren üniversitelere , okullara ve ingilizce öğretmenlerine önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study it is aimed to find out students', teachers' and parents' opinions about performance tasks given in English classes at primary education. The study was carried out in private schools in Adana and Tarsus in 2011-12 education year. The participant of this study were 150 7th grade EFL students, 30 English language teacher working with them and 50 students' parents. Questionnaire and document analysis were used as data collection. It was identified as a result of study that students, teachers and parents stated that in general performance tasks are useful, they help students to improve their English language skills, students have fun while doing them, they enable students to develop their ability of research. On the other hand, ıt has been found out that parents do not have enough knowledge about performance tasks, these tasks are taken from internet as they are, without any effort, a great deal of tasks are done by tutors, students sometimes have to do many tasks at the same time and these tasks are really difficult to do. In the light of findings of this study, some suggestions were made to English language teachers, universities, schools and Minister of Education.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlternatif Değerlendirmeen_US
dc.subjectPerformans Görevlerien_US
dc.subjectÇocuklara İngilizce Öğretimien_US
dc.subjectDeğerlendirmeen_US
dc.subjectAlternative Assessmenten_US
dc.subjectPerformance Tasksen_US
dc.subjectTeaching Young Learnersen_US
dc.subjectMuhassenaten_US
dc.titleThe evaluation of performance tasks given at primary education according to students' teachers' and parents' opinions /en_US
dc.title.alternativeAlternatif değerlendirme yöntemi olarak performans görevlerinin dil eğitimine olan katkısının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster