Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuyan, Seden
dc.contributor.authorSarı, Halil
dc.date.accessioned2019-07-09T13:45:08Z
dc.date.available2019-07-09T13:45:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/255
dc.description.abstractBiçimlendirici değerlendirme yönteminin önemi gün geçtikçe daha çok anlaşılmaktadır. Bu değerlendirme yöntemi öğretmenlere öğrencilerinin öğrenmelerinin daha etkin hale gelmesi konusunda bir veri toplama kaynağı olmuştur. Biçimlendirici değerlendirmenin dersin her aşamasında kullanılabilir olması dersin verimli ve işlevsel bir şekilde işlenmesi kapsamında öğrencilere önemli katkılar sağlamaktadır. Elde edilen veriler kapsamında dönüt sağlanır, ders düzenlemesi yapılır ve daha etkin öğrenme ürünlerine ulaşılır. Öğrenciler öğrenme sürecine dâhil olur, kendi öğrenmelerinden sorumlu bir birey olarak gelişimlerini takip eder ve öğrenme açıklarını kapatma fırsatına sahip olurlar. Yabancı dilde yazma kaygısı öğrencilerin en çok sıkıntı yaşadığı problemlerden bir tanesidir. Bu yüzden mevcut çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak alan öğrencilerin yazma becerilerindeki kaygılarının biçimlendirici değerlendirme yöntemiyle ne ölçüde değişip değişmediğini ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu çalışma, üniversite 2. sınıf öğrencilerine yönelik 30 kişi üzerinde yapılan bir eylem araştırma çalışmasını içermektedir. Veri toplama ve değerlendirme sürecinde anket, görüşme, yıldız ve alan notları kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında, biçimlendirici değerlendirme kullanımının yabancı dil öğrenen öğrencilerin yazma kaygılarını önemli ölçüde azalttığı saptanmıştıren_US
dc.description.abstractThe importance of formative assessment method is ever so increasing day by day. This method of evaluation has been an effective data collection source for teachers and enhancing the efficiency of students' education. The fact that formative assessment can be used in all phases of the lesson contributes dearly to the students to receive the contents of the class in a more productive and functional manner. Within the scope of the obtained data from formative assessment, feedback is provided, course arrangement is made and more effective learning products are reached. Students would have the chance to be a proactive part of the learning process and come out to be a more responsible person thus having the chance to make up for the deficit in their education. Writing in a foreign language is one of the major topics that students are having problems with. For this reason, the present study aims to expose to what extend the anxiety of writing skill of the learners of English as a foreign language change with the formative assessment method. This study which was conducted with 30 students includes an action research study for sophomores. In the course of data collection and evaluation process survey, interview, stars and field notes have been used. In the light of the findings obtained from the study, it was found that the use of formative assessment significantly reduced the writing anxiety of the students who learn English as a foreign language.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFormative Assessmenten_US
dc.subjectFeedbacken_US
dc.subjectWriting Anxietyen_US
dc.subjectAction Research Studyen_US
dc.subjectBiçimlendirici değerlendirmeen_US
dc.subjectGeri Dönüten_US
dc.subjectYazma Kaygısıen_US
dc.subjectEylem Araştırma Çalışmasıen_US
dc.titleThe impact of the use of formative assessment on efl students' writing anxiety: An action research studyen_US
dc.title.alternativeBiçimlendirici değerlendirme kullanımının yabancı dil öğrenenlerin yazma kaygıları üzerindeki etkisi: Bir eylem araştırma çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster