Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHazır, Köksal
dc.contributor.authorAkbulut, Pınar
dc.date.accessioned2019-07-09T13:16:05Z
dc.date.available2019-07-09T13:16:05Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/250
dc.description.abstractBu çalışmada lojistik sektörünün gelişimi ve dünya genelinde lojistik sektörün gelişimine paralel ortaya çıkan lojistik yapılanmalar ele alınmıştır. Türkiye'nin lojistik potansiyeli çerçevesinde özellikle, Samsun ve Mersin illeri mercek altına alınarak bu bölgeler için kurgulanabilecek lojistik yapılanma model önerileri hazırlanmıştır. Tezin birinci bölümünde temel kavramlar ile lojistiğin tarihi gelişimi incelenmiştir. İkinci bölümde ise, lojistik yapılanma modelleri belirli çerçevelerde incelenerek, dünya genelinde en iyi yapılanma örneklerine değinilmiş ve incelenmiştir. Üçüncü bölümde Türkiye'de lojistik sektörüne geniş bir bakış açısıyla, lojistik yapılanmaların alt yapısını ve bağlantılarını sağlayacak karayolu, denizyolu, havayolu ve demiryolu bağlantıları ele alınmıştır. Ayrıca lojistik alt yapı yatırımlarının diğer bir önemli ayağı olan ekonomik gelişmişlik ve ticaret potansiyeli ele alınmıştır. Son bölümde ise Samsun ve Mersin İllerinin lojistik potansiyelleri, analizler ve belirli kriterler göz önüne alınarak incelenmiştir. Karadeniz ve Akdeniz'de öncelikle kurulması muhtemel lojistik yapılanmaların Samsun ve Mersin olması gerektiği ve yapılanma modellerinin incelenmesi sonucunda, Samsun ve Mersin illeri için uygulanabilecek lojistik yapılanma model önerileri getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, have been examined the development of logistic sector and logistic structuring which arise in parallel with the development of logistic sector. In accordance with Turkey`s logistic potential, especially Samsun and Mersin cities are considered and logistic structuring model suggestions have been prepared for these regions. In the first stage of the thesis, are examined basic concepts and historical improvement of logistic. In the second stage, analyizing the logistic structuring models, best structuring samples are dealt with globally. In the third stage, road, seaway, airway and railway connections which provide the substructure of logistic structuring have been examimed broadly. Also, logistic substructure investments which consist the economical development and trade potential have been discussed. In the last stage, has been analyzied the logistic potential Samsun and Mersin cities in accordance with specific criterias. Logistic structures which are most likely to be constructed in Black Sea and Mediterranean Region should be Samsun and Mersin cities primarily and as a result of examining structuring models, logistic structuring model suggestions have been made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLojistik Yapılanma Modellerien_US
dc.subjectLojistiken_US
dc.subjectSamsunen_US
dc.subjectMersinen_US
dc.subjectLogistic structuring modelsen_US
dc.subjectLogisticen_US
dc.titleLojistik yapılanma modelleri, Samsun ve Mersin illeri için optimum lojistik yapılanma modeli önerilerien_US
dc.title.alternativeLogistic structuring models, optimum structuring model suggestions for Samsun and Mersin citiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster