dc.contributor.advisor | Hazır, Köksal | |
dc.contributor.author | Akbulut, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T13:16:05Z | |
dc.date.available | 2019-07-09T13:16:05Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/250 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada lojistik sektörünün gelişimi ve dünya genelinde lojistik sektörün gelişimine paralel ortaya çıkan lojistik yapılanmalar ele alınmıştır. Türkiye'nin lojistik potansiyeli çerçevesinde özellikle, Samsun ve Mersin illeri mercek altına alınarak bu bölgeler için kurgulanabilecek lojistik yapılanma model önerileri hazırlanmıştır. Tezin birinci bölümünde temel kavramlar ile lojistiğin tarihi gelişimi incelenmiştir. İkinci bölümde ise, lojistik yapılanma modelleri belirli çerçevelerde incelenerek, dünya genelinde en iyi yapılanma örneklerine değinilmiş ve incelenmiştir. Üçüncü bölümde Türkiye'de lojistik sektörüne geniş bir bakış açısıyla, lojistik yapılanmaların alt yapısını ve bağlantılarını sağlayacak karayolu, denizyolu, havayolu ve demiryolu bağlantıları ele alınmıştır. Ayrıca lojistik alt yapı yatırımlarının diğer bir önemli ayağı olan ekonomik gelişmişlik ve ticaret potansiyeli ele alınmıştır. Son bölümde ise Samsun ve Mersin İllerinin lojistik potansiyelleri, analizler ve belirli kriterler göz önüne alınarak incelenmiştir. Karadeniz ve Akdeniz'de öncelikle kurulması muhtemel lojistik yapılanmaların Samsun ve Mersin olması gerektiği ve yapılanma modellerinin incelenmesi sonucunda, Samsun ve Mersin illeri için uygulanabilecek lojistik yapılanma model önerileri getirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, have been examined the development of logistic sector and logistic structuring which arise in parallel with the development of logistic sector. In accordance with Turkey`s logistic potential, especially Samsun and Mersin cities are considered and logistic structuring model suggestions have been prepared for these regions. In the first stage of the thesis, are examined basic concepts and historical improvement of logistic. In the second stage, analyizing the logistic structuring models, best structuring samples are dealt with globally. In the third stage, road, seaway, airway and railway connections which provide the substructure of logistic structuring have been examimed broadly. Also, logistic substructure investments which consist the economical development and trade potential have been discussed. In the last stage, has been analyzied the logistic potential Samsun and Mersin cities in accordance with specific criterias. Logistic structures which are most likely to be constructed in Black Sea and Mediterranean Region should be Samsun and Mersin cities primarily and as a result of examining structuring models, logistic structuring model suggestions have been made. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Lojistik Yapılanma Modelleri | en_US |
dc.subject | Lojistik | en_US |
dc.subject | Samsun | en_US |
dc.subject | Mersin | en_US |
dc.subject | Logistic structuring models | en_US |
dc.subject | Logistic | en_US |
dc.title | Lojistik yapılanma modelleri, Samsun ve Mersin illeri için optimum lojistik yapılanma modeli önerileri | en_US |
dc.title.alternative | Logistic structuring models, optimum structuring model suggestions for Samsun and Mersin cities | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |