dc.contributor.author | Kayıran, Muhammet Turgay | |
dc.contributor.author | Kahraman, Erol | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T11:32:57Z | |
dc.date.available | 2019-07-09T11:32:57Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/240 | |
dc.description.abstract | Gençlere İngilizce öğretimi uzun bir süredir eğitimcilerin ve araştırmacıların gündemindedir. Gençlere iyi bir dil öğretimi sağlamak amacıyla öğretim teknikleri üzerine birçok araştırma yapılmaktadır. Bir diğer taraftan yabancı dil öğrenim sürecinde önemli bir rol oynayan kelime birçok yıldır ihmal edilmiştir. Ancak son zamanlarda kelime bilgisinin öneminin artmasıyla kelime öğretimi ve öğrenimiyle ilgili birçok teknik ve yaklaşım ortaya çıkmıştır. Kelime öğrenimine sözcük grubu edinimi olarak kabul eden sözdizimi kullanımı, kelime öğretiminde son zamanlarda kullanılan bir yoldur. Bu çalışmanın amacı, kelimeleri sözdizimi kullanarak öğretmenin, öğrencilerin kelime kazanımını arttırıp arttırmayacağını araştırmaktır. Bu çalışma Mezitli Kız Teknik ve Meslek Lisesi' nde yapılmıştır. Katılımcılar İngilizce öğreniminin başlangıç seviyesinde olan 33 kişiden oluşan 9. sınıf öğrencileridir. Çalışmanın başında 9. sınıfın müfredatına uygun 15 kelime seçilmiştir. Araştırmacı tarafından, her kelime için ayrı ayrı hazırlanmış ve onları farklı aktivitelerle sunan birer çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Çalışma 5 hafta sürmüştür. Bu araştırma için hem ön-test hem de son-test olarak uygulanan bir kelime testi, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmanın en sonunda ise öğrencilerle görüşmeler yapılıp, öğrencilerin uygulama hakkında ne düşündükleri sorulmuştur. Bu durum çalışmasının sonuçları, kelimeleri sözdizimi kullanarak öğretmenin, öğrencilerin kelimeleri akıllarında tutmalarında anlamlı bir etki yaptığını göstermiştir. Bu araştırmadan elde edilmiş bulgular doğrultusunda, sözdizimi kullanımı sonucunda genç öğrencilerin, kelime bilgilerini geliştirdiği belirlendi. | en_US |
dc.description.abstract | Teaching young learners has been on the agenda of educationists and researchers for a long time. A lot of investigations have been carried out about techniques for how best to teach young learners. On the other hand, vocabulary that plays an important role in foreign language learning process has been neglected for decades. But recently with raising importance of vocabulary many techniques and approaches related to vocabulary teaching and learning have emerged. Using collocations, which accepts the vocabulary learning as a phrase acquisition, is one of the recent way to teaching vocabulary. The purpose of this study is to investigate whether teaching vocabulary through collocations will increase the learners vocabulary gain. The study was conducted at Mezitli Technical and Vocational High School for Girls. The participants were 33 ninth grade students. They were young language learners at the elementary level of proficiency. At the beginning of the study, 15 target words were selected according to curriculum. A paper, which presents the words via different activities, was prepared by the researcher for each word. The study lasted five weeks. A vocabulary test, which was administered as the pre- and post- test, was used as data collection device. In order to find out if there is a difference between the pre and post tests, t-test was used. At the end of the study interviews were made with the students and they asked what they think about the treatment. The results of the case study indicated that teaching vocabulary through collocations made a significant effect on the learners retention of the words. In other words, the young language learners improved their vocabulary as a result of using collocations. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kelimeyi Hafızada Tutma | en_US |
dc.subject | Sözdizimi | en_US |
dc.subject | Vocabulary Retention | en_US |
dc.subject | Collocation | en_US |
dc.title | Vocabulary retention: A collocational study | en_US |
dc.title.alternative | Sözcük bilgisini akılda tutma: Sözdizimsel bir çalışma | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |