Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahinkarakaş, Şehnaz
dc.contributor.authorÇermik, Enes
dc.date.accessioned2019-07-09T10:54:26Z
dc.date.available2019-07-09T10:54:26Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/232
dc.description.abstractBelirgin bir şekilde görülmektedir ki öğrencilerin olumlu ve olumsuz duyguları yabancı dil öğrenme süreci üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Olumsuz duyguların bir çok alanda negatif etkilere sahip olduğu gibi, dil öğrenme süreci üzerindeki etkilerinin de aynı yönde olduğu söylenebilir. Bu yüzden çoğu eğitimci ya da öğretmen, dil öğrenme ya da öğretme süreci boyunca öğrencilerinin duygularına önem vermektedir. Bütün olumsuz duygular arasında, yabancı dil öğrenmede kısır döngülerden bir tanesi olan yabancı dil kaygısı geçmişten günümüze araştırılmaya gerek duyulan önemli bir faktördür. Öğrencilerin kendilerini daha rahat hissedebilecekleri bir ortamdan ziyade stres dolu bir atmosferi seçmelerinin mümkün olmadığı açık bir gerçektir. Bu yüzden bu çalışmanın amacı ilk olarak bu araştırmada yer alan öğrencilerin kaygı seviyelerini bulmak. Katılımcıların kaygı seviyelerini bulduktan sonra, kaygı düzeylerinin cinsiyet yönünden anlamlı bir farkın olup olmadığını belirlemektir. Bu çalışma, en sonunda öğrencilerin bakış açılarından yabancı dil kaygısının nedenlerini, etkilerini ve bu duyguyla nasıl başa çıkılabileceğinin yollarını bulmaya odaklanmıştır. Bu çalışma İstanbul, Esenyurtta bir devlet okulunda yürütülmüştür ve araştırmaya 297 (152 kız ve 145 erkek) öğrenci katılmıştır. Katılımcıların kaygı düzeyleriyle ilgili veriler iletişim endişesi, olumsuz değerlendirilme korkusu, test kaygısı ve genel kaygı duygusu gibi dört kategorinin yer aldığı 33 seçenekli bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Öte yandan, öğrencilerin bakış açılarından yabancı dil kaygısının nedenlerini, etkilerini ve bu duyguyla nasıl başa çıkılabileceğinin yollarını bulmak için yarı yapılandırılmış görüşme ve bu görüşmedeki sorularla aynılarının yer aldığı açık uçlu bir anket kullanılmıştır. Görüşme sürecine 32 öğrenci katılmıştır ve onlardan alınan veriler içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları uygulanan anketin sonuçlarına bağlı olarak katılımcıların biraz kaygılı olduğunu ortaya koymuştur.Ayrıca, bulgular cinsiyet açısından katılımcıların kaygı düzeyinde anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Son olarak, görüşme sürecinden alınan bilgilere göre öğrenciler yabancı dil kaygısının bazı nedenleri ve etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, bu duygunun üstesinden gelebilmek ya da onu azaltmak için önemsedikleri bazı yollardan da bahsetmişlerdir.en_US
dc.description.abstractIt has been clearly seen that the positive and negative emotions of the learners have a significant role on their foreign language learning process. As unfavorable emotions have negative effects on most areas, the impact of them on language learning process might be said to be the same. Therefore, many educators or teachers' pay attention to the emotions of their students during language learning or teaching process. Among all of the negative emotions, foreign language anxiety one of the vicious cycles is an important factor that needed to be explored from the past to the present. It is an obvious fact that, students rather than a language environment in which they feel more comfortable do not likely to choose an atmosphere full of stress. So, the aim of this study is firstly to find out the anxiety levels of the students including in this research. After finding the anxiety level of the participants, it tries to determine whether the difference of anxiety level in gender is significant or not. The study at last focused on finding the causes, effects of the foreign language anxiety and the ways how to cope with this feeling from the perspective of the subjects. This study conducted at a state school in Esenyurt, İstanbul and 297 students (152 females and 145 males) participated in the research. The data related to the anxiety level of the participants were collected through a questionnaire including 33 items of four categories such as communication apprehension, fear of negative evaluation, test anxiety and general feeling of anxiety. On the other hand, a semi structured interview and an open ended questionnaire involving the same questions in the interview were used in order to find the causes, effects of foreign language anxiety and ways how to cope with it from the participants' perspectives. 32 students participated in the interview process and the data obtained from them were analyzed by means of content analysis. The results of the study revealed that the participants could be accepted slightly anxious due to the results of the applied questionnaire. Additionally, the findings showed that there was no significant difference in anxiety level of the participants in terms of gender. Lastly, according to the data taken from the interview process, students indicated that there were some causes, effects of foreign language anxiety. They also mentioned about some ways which they put emphasis on in order to overcome or decrease this feeling.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı Dil Kaygısıen_US
dc.subjectİletişim Endişesien_US
dc.subjectOlumsuz Değerlendirilme Korkusuen_US
dc.subjectTest Kaygısıen_US
dc.subjectForeign Language Anxiety,en_US
dc.subjectCommunication Apprehensionen_US
dc.subjectFear of Negative Evaluationen_US
dc.subjectTest Anxietyen_US
dc.titleThe role of foreign language anxiety in english lessons of 8th grade studentsen_US
dc.title.alternativeYabancı dil kaygısının 8. sınıf öğrencilerin ingilizceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster