The development of students' use of reading comprehension strategies in English texts
Abstract
Bu çalışma, öğrencilerin ingilizce metinleri üzerinde çeşitli okuma stratejileri kullanımlarını geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Çağ Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında yapılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını, 2011- 2012 akademik eğitim yılında, temel ingilizce seviyesinde eğitim gören 20 kişilik bir öğrenci grubu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, çalışma başında ve sonunda olmak üzere okuma stratejileri anketi ve doküman analizi kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, 8 haftalık strateji eğitimi ardından, öğrencilerin okuma metinlerini anlamaya çalışırken; çeşitli okuma stratejileri kullanımlarında artış tespit edilmiştir. Aynı zamanda, öğrencilerin stratejiler yardımıyla İngilizce metinlere daha fazla odaklandıkları ve metinleri daha rahat anladıkları saptanmıştır. Öte yandan, bu araştırma, öğrencilerin çeşitli okuma stratejileri kullanımlarını geliştirmenin yanısıra, ingilizce metinlerini daha kolay anlayabilmek için strateji kullanımın önemini ortaya koyabilir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular ışığında üniversitelere, okullara ve ingilizce öğretmenlerine önerilerde bulunulmuştur. In this study, it is aimed to develop the use of reading strategies by the students. This study was carried out in Higher Vocational School of Cag University in 2011-12 academic year. The participants of this study included 20 beginner level EFL students. It was designed and developed as an action research project (Kemmis and Mc Taggart, 1988). In this model, a self-reflective spiral consists of four phrases; planning, acting, observing and reflecting. Data was also collected to document the actions and ideas of the students involved in this research. A reading strategy survey was used as a pre-test to identify which strategies the students were aware of and a post-test to see if an eight week strategy development programme resulted in an increase in students? use of reading strategies. In the lights of the study, it was identified that eight-week reading strategy development programme resulted in an increase in students? use of reading strategies. It was also found out that in week five and six, the students showed more motivation and more focused on their reading through various reading strategies.
Collections
- Tez Koleksiyonu [377]