dc.description.abstract | Son yıllarda dünyada gelişen çevre bilinci, çevre dostu ürünlere yönelik ilgiyi
ve faaliyetleri arttırmış ve çevre sorunları, tüketicilerin satın alma niyetlerinde de
farklılıklara yol açmıştır. Günümüzde markalar çevre dostu ürünlerini, tüketicilerin
zihinlerinde kalıcı kılabilmek için pazarlama faaliyetlerini sosyal medya
platformları üzerinden yürütmektedir. Bu kapsamda markalar, tüketicilerin ilgisini
çeken en büyük sosyal medya platformlarından biri olan Instagram platformu
üzerinden ürün ve hizmet reklamları için Instagram fenomenlerini kullanmaya
başlamışlardır. Bu kapsamda, çevre dostu ürünlere karşı tutum ve satın alma
niyetinin Instagram fenomenleri bağlamında araştırılması önem taşımaktadır. Bu
araştırmanın amacı; tüketicilerin çevre dostu ürün satın alma niyeti üzerine etki
eden faktörlerin tespit edilmesidir. Araştırmada, Türkiye’de kozmetik ürünleri
kullanan 18 yaş üzerindeki 347 birey ile ilişkisel tarama modeli kullanılarak anket
yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, fenomen çekiciliği ve fenomen uyumunun
yeşil kozmetiklere karşı tutumu olumlu yönde etkilediği; fenomen güvenilirliğinin,
yeşil kozmetiklere karşı tutumu anlamlı bir şekilde etkileyemediği görülmektedir.
Çalışmanın diğer sonuçlarına göre, marka bilinirliği, marka çağrışımları ve
sadakati ile marka kalitesi ve güvenilirliğinin, marka değerini olumlu yönde
etkilediği; marka değerinin ise, yeşil kozmetik satın alma niyetini olumlu yönde
etkilediği görülmektedir. Bu bağlamda, yeşil kozmetiklere karşı tutumun, yeşil
kozmetik satın alma niyetini olumlu yönde etkilediği görülmektedir.
Anahtar kelimeler: Çevre Dostu Ürün, Satın Alma Niyeti, Instagram Fenomeni,
……………………Tüketici | en_US |