Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDEMİR,Senay
dc.date.accessioned2024-06-06T06:44:42Z
dc.date.available2024-06-06T06:44:42Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/2008
dc.description.abstractTeknolojinin gelişimi le birlikte tüketicilerin satın alma alışkanlıklarından önemli düzeyde değişiklikler olmuştur. Tüketicilerin sosyal medya ve internet kullanımındaki artış yeni pazarlama mecralarının e-ticaret ve sosyal medya olduğunu göstermektedir. Dijital medya, çeşitli bilgi kaynaklarına kolay eriğime sağlayarak geniş bir bilgi yelpazene ulaşmayı mümkün kılmaktadır. Ancak, dijital medya kaynaklarının güvenilirliği ve sağladığı bilginin kalitesini ölçmek oldukça zor bir hale gelmiştir. Özellikle kaynak güvenilirliği ve bilgi kalitesi konuları, tüketici güveni sağlamak ve satın alma kararına etki etmek gibi konular açısından öneme sahiptir. Geleneksel pazarlama araçlarının etkisinin azaldığı, yeni nesil dijital tüketicilere hitap eden "çevrimiçi etkileyici" anlamına gelen fenomenlerin öneminin gün geçtikçe arttığı görülmektedir. Markalar, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için sosyal medyada yüksek etkiye ve takipçi sayısına sahip fenomenlerle işbirliği yapmaktadır. Bu çalışmada kadın tüketicilerin online anlık satın alma niyetinde fenomen pazarlamanın etkisi incelenmiştir. Araştırma sosyal medya kullanan veya internet üzerinden ürün satın alan 381 kadın tüketici üzerinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Fenomenin kaynak güvenirliği ve marka fenomen uyumunun fenomen reklamlarına yönelik tutum üzerinde etkilerinin olduğu; fenomen reklamlarına yönelik tutumun ise online anlık satın alma niyeti üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKADIN TÜKETİCİLERİN ONLINE ANLIK SATIN ALMA NİYETİNDE FENOMEN PAZARLAMANIN ETKİSİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster