KADIN TÜKETİCİLERİN ONLINE ANLIK SATIN ALMA NİYETİNDE FENOMEN PAZARLAMANIN ETKİSİ
Abstract
Teknolojinin gelişimi le birlikte tüketicilerin satın alma alışkanlıklarından önemli
düzeyde değişiklikler olmuştur. Tüketicilerin sosyal medya ve internet kullanımındaki artış
yeni pazarlama mecralarının e-ticaret ve sosyal medya olduğunu göstermektedir. Dijital
medya, çeşitli bilgi kaynaklarına kolay eriğime sağlayarak geniş bir bilgi yelpazene ulaşmayı
mümkün kılmaktadır. Ancak, dijital medya kaynaklarının güvenilirliği ve sağladığı bilginin
kalitesini ölçmek oldukça zor bir hale gelmiştir. Özellikle kaynak güvenilirliği ve bilgi
kalitesi konuları, tüketici güveni sağlamak ve satın alma kararına etki etmek gibi konular
açısından öneme sahiptir.
Geleneksel pazarlama araçlarının etkisinin azaldığı, yeni nesil dijital tüketicilere hitap
eden "çevrimiçi etkileyici" anlamına gelen fenomenlerin öneminin gün geçtikçe arttığı
görülmektedir.
Markalar, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için sosyal medyada yüksek
etkiye ve takipçi sayısına sahip fenomenlerle işbirliği yapmaktadır. Bu çalışmada kadın
tüketicilerin online anlık satın alma niyetinde fenomen pazarlamanın etkisi incelenmiştir.
Araştırma sosyal medya kullanan veya internet üzerinden ürün satın alan 381 kadın tüketici
üzerinde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 istatistik paket programı ile
analiz edilmiştir. Fenomenin kaynak güvenirliği ve marka fenomen uyumunun fenomen
reklamlarına yönelik tutum üzerinde etkilerinin olduğu; fenomen reklamlarına yönelik
tutumun ise online anlık satın alma niyeti üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [188]