Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTEMUR, Mehmet Sıtkı
dc.date.accessioned2023-09-05T11:00:27Z
dc.date.available2023-09-05T11:00:27Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1923
dc.description.abstractAraştırmada lise öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme ve psikolojik sağlamlıklarının okul tükenmişliklerini ne düzeyde etkilediklerini ve yordadıklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Belirlenen amaç çerçevesinde araştırmada model olarak “ilişkisel tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmaya Ankara/Etimesgut ilçesinde resmî, örgün eğitim kurumlarında okula devam eden toplam 699 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Maslach Tükenmişlik Envanteri–Öğrenci Formu, Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Belirtilen veri toplama araçları ile toplanan araştırma verileri, normal dağılım şartını yerine getirmesinden dolayı parametrik testlerden Bağımsız Örneklemler t-Testi, ANOVA, Pearson Korelasyon Analiz ve Basit Doğrusal Regresyon Analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmada lise öğrencilerinin okul tükenmişliklerinin, psikolojik sağlamlıklarının ve sosyal duygusal öğrenme düzeylerinin cinsiyete, başarı ve sosyoekonomik duruma göre anlamlı biçimde farklılaştığı belirlenmiştir. Araştırmada lise öğrencilerinin tükenmişlik, sosyal duygusal öğrenme ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasında anlamlı ilişkilerin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada lise öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenmelerinin ve psikolojik sağlamlıklarının okul tükenmişlik düzeylerini negatif yönlü ve anlamlı bir şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi / Sosyal Bilimleren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleLise öğrencilerinde okul tükenmişliğinin yordanması: sosyal duygusal öğrenme becerileri ve psikolojik sağlamlığa dayalı bir incelemeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster