Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSALMAN, Ece
dc.date.accessioned2023-04-06T12:08:39Z
dc.date.available2023-04-06T12:08:39Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1886
dc.description.abstractGeleceğe yön verecek bireyler olan gençlere iş alanları açarak üniversiteden mezun olur olmaz istihdam sağlamak, ülkemiz koşullarında gün geçtikçe zorlaşmaktadır. Bir yandan başarıyla mezun olmaya çabalarken diğer yandan geleceğini planlamaya çalışan son sınıf öğrencilerinin derste motivasyonları ve konsantrasyonlarını etkileyen pek çok sebep sıralanabilir. Kariyer stresi ve umutsuzluk en önemli sebeplerdendir. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin kariyer stresi ve umutsuzluk düzeylerinin, bazı kaynaklarda optimal performans duygu durumu veya optimal deneyim olarak geçen, net hedefler ve tam odaklanma gibi kavramların en önemli unsur olduğu akış yaşantılarına etkisi incelenecektir. Araştırmada üniversite son sınıfta okumakta olan %53,3’ü kadın, %46,7’si erkek olmak üzere 285 katılımcı yer almaktadır. Katılımcılar, kişisel bilgilerinin sorulduğu demografik bilgi formu, kariyer stresi ölçeği, beck umutsuzluk ölçeği ve akış yaşantısı ölçeğini içeren çevrimiçi bir form doldurmuşlardır. İstatistiksel analizler IBM SPSS Statistics 22.0 programında yapılmıştır. Analiz aşamasında iki grup arasındaki farklılıkların analiz edilmesinde “Bağımsız Örneklem t-Testi”, üç veya daha fazla grup arasındaki farklar için “Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)” testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler “Pearson Korelasyon Katsayısı” ile etkiler ise “Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi” ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre öğrencilerin kariyer stresi düzeyleri umutsuzluk düzeyleri ve akış yaşantısı düzeyleri, uygulanan demografik bilgi formundan elde edilen veriler sonucunda kişisel özelliklerine göre farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir. Öğrencilerin kariyer stresi düzeyleri arttıkça akış yaşantı düzeyleri azalmakta, akış yaşantısı alt ölçeği olan kaygı düzeylerinin ise artmakta olduğu ve umutsuzluk düzeyleri arttıkça akış yaşantısı düzeylerinin azalmakta, akış yaşantısı alt ölçeği olan kaygı düzeylerinin ise artmakta olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER STRESİ VE UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN AKIŞ YAŞANTILARINA ETKİSİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster