Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAKDEMİR, Zeynep
dc.date.accessioned2023-03-13T08:42:25Z
dc.date.available2023-03-13T08:42:25Z
dc.date.issuedEKİM 2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1879
dc.description.abstractGünümüz dünyasında meydana gelen süratli değişimler, belirsizliğin artması, iletişim ve bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmeler eğitim dünyasını etkilemiş; okullarda görev yapan eğitimcilerin sorumluluğu artmıştır. Bu ortamda nitelikli eğitimin sağlanabilmesi için eğitimcilerin yeni liderlik becerilerine ve algılamasına ihtiyaç vardır. Bu araştırmada devlet okullarının farklı kademelerinde görev yapan eğitimcilerin çevik liderlik becerileri algısının incelenmesi amaçlanmış olup, demografik özelliklere göre bu algının farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma verileri Adana ili merkez ilçelerinde (Çukurova, Seyhan, Yüreğir ve Sarıçam) faaliyet gösteren devlet okullarında görev yapan 501 eğitimciden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, eğitimcilerin çevik liderlik becerisi algısı yüksek düzeyde bulunmuş; pozisyona göre yöneltmede çevik liderlik becerisi algısının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yöneticilerin yöneltmede çevik liderlik becerisi algısının öğretmenlerden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi / Sosyal Bilimleren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnahtar Kelimeler: Çevik liderlik becerisi, algı, eğitimciler, devlet okullarıen_US
dc.titleOKUL EĞİTİMCİLERİNİN ÇEVİK LİDERLİK BECERİSİ ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster