OKUL EĞİTİMCİLERİNİN ÇEVİK LİDERLİK BECERİSİ ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Abstract
Günümüz dünyasında meydana gelen süratli değişimler, belirsizliğin artması, iletişim ve bilgi
teknolojilerindeki hızlı gelişmeler eğitim dünyasını etkilemiş; okullarda görev yapan
eğitimcilerin sorumluluğu artmıştır. Bu ortamda nitelikli eğitimin sağlanabilmesi için
eğitimcilerin yeni liderlik becerilerine ve algılamasına ihtiyaç vardır. Bu araştırmada devlet
okullarının farklı kademelerinde görev yapan eğitimcilerin çevik liderlik becerileri algısının
incelenmesi amaçlanmış olup, demografik özelliklere göre bu algının farklılık gösterip
göstermediği araştırılmıştır. Araştırma verileri Adana ili merkez ilçelerinde (Çukurova,
Seyhan, Yüreğir ve Sarıçam) faaliyet gösteren devlet okullarında görev yapan 501
eğitimciden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Araştırma
sonucunda, eğitimcilerin çevik liderlik becerisi algısı yüksek düzeyde bulunmuş; pozisyona
göre yöneltmede çevik liderlik becerisi algısının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Yöneticilerin yöneltmede çevik liderlik becerisi algısının öğretmenlerden daha yüksek olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [188]