Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTORAMAN, Can
dc.date.accessioned2023-01-26T10:12:27Z
dc.date.available2023-01-26T10:12:27Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1861
dc.description.abstractBu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin olumlu çocukluk yaşantıları ve öz duyarlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Araştırmanın örneklemi Hatay ili merkez ve ilçelerinde yer alan 321 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çerçevede 2021-2022 yılı eğitim öğretim yılında Hatay ilinde görev yapmakta olan 243 kadın (% 75,2) ve 80 erkek (% 24,8) öğretmene ölçekler uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında literatür doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, Bethell ve diğerleri (2019) tarafından geliştirilen Çiçek ve Çeri (2021) tarafından Türkçeye uyarlanan “Olumlu Çocukluk Yaşantılar Ölçeği”, Neff (2003b) tarafından geliştirilen, Akın vd. (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öz Duyarlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 paket programında analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterdiği görüldükten sonra Pearson Korelâsyon analizi, t testi analizi ve anova tekniği kullanılmıştır. Pearson korelasyon analizine göre Okul Öncesi Öğretmenlerinin olumlu çocukluk yaşantıları ile öz duyarlık puanları arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucu bulunmuştur. Anova sonuçlarında ise doğum sıralamasına göre, tek çocuk olan katılımcıların küçük, ortanca ve büyük kardeş olan katılımcılara göre Öz duyarlığın alt boyutlarından paylaşımların bilincinde olma kategorisinde daha düşük puana sahip olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇAĞ ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenleri, Olumlu Çocukluk Yaşantıları, Öz Duyarlık.en_US
dc.titleOKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OLUMLU ÇOCUKLUK YAŞANTILARI İLE ÖZ DUYARLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess