OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OLUMLU ÇOCUKLUK YAŞANTILARI İLE ÖZ DUYARLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin olumlu çocukluk yaşantıları ve öz
duyarlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektedir.
Araştırmanın örneklemi Hatay ili merkez ve ilçelerinde yer alan 321 okul öncesi
öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çerçevede 2021-2022 yılı eğitim öğretim yılında Hatay
ilinde görev yapmakta olan 243 kadın (% 75,2) ve 80 erkek (% 24,8) öğretmene
ölçekler uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında literatür doğrultusunda araştırmacı
tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu”, Bethell ve diğerleri (2019) tarafından
geliştirilen Çiçek ve Çeri (2021) tarafından Türkçeye uyarlanan “Olumlu Çocukluk
Yaşantılar Ölçeği”, Neff (2003b) tarafından geliştirilen, Akın vd. (2007) tarafından
Türkçeye uyarlanan “Öz Duyarlık Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22 paket programında analiz edilmiştir.
Verilerin normal dağılım gösterdiği görüldükten sonra Pearson Korelâsyon analizi, t
testi analizi ve anova tekniği kullanılmıştır.
Pearson korelasyon analizine göre Okul Öncesi Öğretmenlerinin olumlu çocukluk
yaşantıları ile öz duyarlık puanları arasında orta düzeyde, pozitif yönde ve anlamlı bir
ilişkinin olduğu sonucu bulunmuştur. Anova sonuçlarında ise doğum sıralamasına göre,
tek çocuk olan katılımcıların küçük, ortanca ve büyük kardeş olan katılımcılara göre Öz
duyarlığın alt boyutlarından paylaşımların bilincinde olma kategorisinde daha düşük
puana sahip olduğu görülmüştür.
Collections
- Tez Koleksiyonu [301]
The following license files are associated with this item: