Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞEKERCİ, İrem
dc.date.accessioned2023-01-04T08:18:28Z
dc.date.available2023-01-04T08:18:28Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1847
dc.description.abstractÇalışmanın amacı dijital oyun bağımlılığı ile sosyal anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin ve PUBG örneği ile ilişkilerinin incelenmesidir. Dijital oyun bağımlılığı ile sosyal anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin PUBG örneği gözetilerek incelenmesinin, dijital oyun bağımlılığının sosyal hayata olan etkilerinin anlaşılmasına katkı sağlayabileceği düşünülmüştür. Bu araştırma, Mersin ilindeki örgün devlet liselerine devam etmekte olan öğrenci örneklemi üzerinde Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği(DOBÖ 7) ve Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 494 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar araştırmaya gönüllü katılım göstermişlerdir. Araştırma sürecinde toplanan bilgileri analiz etmek için SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Ölçeklerin birbirleri ile arasında bulunan ilişkiyi incelemek amacı ile Pearson korelasyon katsayısı uygulanmıştır. Sonrasında demografik veriler ile ölçeklerin alt boyutları arasındaki ilişkinin test edilmesi için, normallik varsayımı kabul edilerek, tek yönlü ANOVA, t testi, Chi-Square testi ve yine Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Demografik Bilgi Formu ile anket sorularını yanıtlayan 494 öğrenciden 238’i(%48,2) kız, 256’sı(%51,8) ise erkektir. Katılımcıların yaş ortalaması 16,22 bulunmuştur. Katılımcıların kaygı alt ölçeğinin ortalaması (71,25±15,99), kaçınma alt ölçeğinin ortalaması (71,52±15,87) ve Liebowitz Sosyal Anksiyete Ölçeği toplam puanlarının ortalaması (142,77±31,47) bulunmuştur. Katılımcıların Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği toplam puanlarının ortalaması ise (25,31±7,23) bulunmuştur. Çalışmanın bulgularına göre; dijital oyun bağımlılığı ile sosyal anksiyete düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. PUBG oynayan katılımcıların dijital oyun bağımlılıkları, başka bir oyun oynayan katılımcıların dijital oyun bağımlılıklarından daha yüksek bulunmuştur. Benzer şekilde, PUBG oynayan katılımcıların sosyal anksiyete düzeyleri de başka bir oyun oynayan katılımcıların sosyal anksiyete düzeylerinden yüksek bulunmuştur. Araştırma sonuçları ile ilgili bilgiler sonuç ve tartışma bölümleri içerisinde daha detaylı olarak incelenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi / Sosyal Bilimleren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectdijital oyun bağımlılığı, sosyal anksiyete, PUBGen_US
dc.titleDİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞI VE OYUNCULARIN SOSYAL ANKSİYETE DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: PUBG ÖRNEĞİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess