A RESEARCH ON THE EXAMINATION OF VUCA PERCEPTION IN THE FURNITURE INDUSTRY
Abstract
Son yıllarda, özellikle COVID-19 pandemisi ile birlikte yeni iş ortamını tanımlamak için
VUCA önemli bir terim haline gelmiştir. Dijitalleşme, küreselleşme, dünyadaki
ekonomilerin birbirine bağımlılığı, Brexit gibi siyasi ve ekonomik istikrarsızlıklar, AB
bölgesindeki mülteci krizi, lojistik sorunlar, pandemi sürecinde yaşanan küresel durgunluk,
iş dünyasını VUCA ortamına dönüştürmüştür. Üreticilerin bu yeni dönemde ortaya çıkan
zorlukların farkında olması, işlerini ve hatta kendilerini yeni koşullara uyarlaması
gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, mobilya üretici firma çalışanlarının ve
yöneticilerinin VUCA algılarının ortaya konulması; demografik özelliklere göre
farklılıkların belirlenmesidir. Araştırma sonucunda, çalışanların ve yöneticilerin VUCA
bileşenlerinden değişkenliğe yönelik algısı daha yüksek bulunmuş; cinsiyet, doğum yılı,
eğitim düzeyi, pozisyon ve kıdeme göre çalışanların VUCA bileşenlerine yönelik algılarının
farklılık gösterdiği tespit edilmekle birlikte, yöneticilerin demografik özelliklerinin VUCA
bileşenlerine yönelik algılamalarında farklılık oluşturmadığı gözlemlenmiştir.
Anahtar kelimeler: VUCA, Covid-19, mobilya, üreticiler,
Collections
- Tez Koleksiyonu [20]