Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSeyda MAVRUK ÖZBİÇER
dc.contributor.authorBULUT KORKMAZ, Meltem
dc.date.accessioned2022-10-11T12:48:04Z
dc.date.available2022-10-11T12:48:04Z
dc.date.issuedHAZİRAN 2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1773
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; lise öğrencilerinin matematik anksiyetelerinin matematiksel yılmazlıklarıyla ilişkisinin ve bunların sosyodemografik değişkenlere göre farklılıklarının incelenmesidir. Bu çalışmada, matematik anksiyetesi ile matematiksel yılmazlık ilişkisi, ilişkisel tarama modeli kullanarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 yılı Adana ilinde beş lisede öğrenim gören, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilmiş gönüllü öğrenciler oluşturmuştur. Öğrencilere veri toplama araçları olarak Matematiksel Dayanıklılık/Yılmazlık Ölçeği ve Matematik Kaygısını Derecelendirme Ölçeği: Kısa Form (MKDÖ-KF) ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırma kapsamında frekans, yüzde, ilişkisiz örneklemler için t testi, Anova, Mann Whitney-U Testi, Kruskal Wallis-H Testi ve Pearson korelasyon katsayısı teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda kız öğrencilerin matematik anksiyetesinin erkek öğrencilerin matematik anksiyetesinden, anne-babası ayrı olan lise öğrencilerinin matematik anksiyetesinin anne-babası birlikte olan lise öğrencilerinin matematik anksiyetesinden daha fazla olduğu bulunmuştur. 10 sınıfa devam eden öğrencilerin matematiksel yılmazlıklarının 11 sınıfa devam eden öğrencilerin matematiksel yılmazlıklarından daha yüksek olduğu bulunmuştur. Buna ek olarak kız öğrencilerin matematiksel mücadelesinin, erkek öğrencilerin matematiksel mücadelelerinden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Annesi çalışan öğrencilerin matematiksel gelişimlerinin annesi çalışmayan öğrencilerin matematiksel gelişimlerinden daha yüksek olduğu ve annesi üniversite mezunu olan öğrencilerin matematiksel yılmazlıklarının annesi lise mezunu olan öğrencilerin matematiksel yılmazlıklarından yüksek olduğu tespit edilmiştir. Matematiksel yılmazlığın matematik anksiyetesi ile negatif yönlü ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectmatematiksel yılmazlık, matematik anksiyetesien_US
dc.titleMATEMATİK ANKSİYETESİNİN MATEMATİKSEL YILMAZLIKLA İLİŞKİSİ VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKLILIKLARININ İNCELENMESİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess