MATEMATİK ANKSİYETESİNİN MATEMATİKSEL YILMAZLIKLA İLİŞKİSİ VE SOSYODEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE FARKLILIKLARININ İNCELENMESİ
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
HAZİRAN 20Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu
araştırmanın
temel
amacı;
lise
öğrencilerinin
matematik
anksiyetelerinin
matematiksel yılmazlıklarıyla ilişkisinin ve bunların sosyodemografik değişkenlere göre
farklılıklarının incelenmesidir. Bu çalışmada, matematik anksiyetesi ile matematiksel
yılmazlık ilişkisi, ilişkisel tarama modeli kullanarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2021-2022 yılı Adana ilinde beş lisede öğrenim gören, kolay ulaşılabilir
örnekleme yöntemiyle seçilmiş gönüllü öğrenciler oluşturmuştur. Öğrencilere veri
toplama araçları olarak Matematiksel Dayanıklılık/Yılmazlık Ölçeği ve Matematik
Kaygısını Derecelendirme Ölçeği: Kısa Form (MKDÖ-KF) ve Kişisel Bilgi Formu
uygulanmıştır. Araştırma kapsamında frekans, yüzde, ilişkisiz örneklemler için t testi,
Anova, Mann Whitney-U Testi, Kruskal Wallis-H Testi ve Pearson korelasyon katsayısı
teknikleri
kullanılmıştır.
Araştırmanın
sonucunda
kız
öğrencilerin
matematik
anksiyetesinin erkek öğrencilerin matematik anksiyetesinden, anne-babası ayrı olan lise
öğrencilerinin matematik anksiyetesinin anne-babası birlikte olan lise öğrencilerinin
matematik anksiyetesinden daha fazla olduğu bulunmuştur. 10 sınıfa devam eden
öğrencilerin matematiksel yılmazlıklarının 11 sınıfa devam eden öğrencilerin
matematiksel yılmazlıklarından daha yüksek olduğu bulunmuştur. Buna ek olarak kız
öğrencilerin
matematiksel
mücadelesinin,
erkek
öğrencilerin
matematiksel
mücadelelerinden
daha
yüksek
olduğu
sonucuna
ulaşılmıştır.
Annesi
çalışan
öğrencilerin matematiksel gelişimlerinin annesi çalışmayan öğrencilerin matematiksel
gelişimlerinden daha yüksek olduğu ve annesi üniversite mezunu olan öğrencilerin
matematiksel yılmazlıklarının annesi lise mezunu olan öğrencilerin matematiksel
yılmazlıklarından yüksek olduğu tespit edilmiştir. Matematiksel yılmazlığın matematik
anksiyetesi ile negatif yönlü ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: