Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBOYACI, POLEN
dc.date.accessioned2022-10-09T06:55:44Z
dc.date.available2022-10-09T06:55:44Z
dc.date.issuedJUNE 2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1752
dc.description.abstractBu çalışma Türk EFL öğretmenlerinin eğitimsel alanda karşılaştıkları zorluklara karşı öznel iyi olma hallerini ve mesleki iradelerini gibi konulara odaklanarak öğretmenlerin yaşadıkları sorunları konulara odaklanarak yaşadıkları sorunları belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışma araştırmaya katılanların cinsiyeti, öğretim deneyimleri ve çalıştıkları kurum türüne göre kriterleri ele alarak öğretmenlerin öznel iyi halleri ve yılmazlığı arasında bir ilişki bulmayı amaçlamaktadır. Araştırmaya katılmak üzere Türkiye'de beş farklı dil okulunda görev yapan 120 öğretmen seçilmiştir. "Öğretmen Öznel İyi Oluş Anketi (ÖÖİOA)" ve "Öğretmen Adayları için Mesleki Dayanıklılık Ölçeği (ÖAMDÖ)" isimli anketler bu araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılmış ve bunun yanı sıra katılımcılara ilişkin demografik verilere de yer verilmiştir. Veriler üzerinde analiz yapmak için SPSS olarak bilinen istatistiksel araç kullanıldı. Analiz sırasında elde edilen verilerin frekansı, aritmetik ortalamaları ve standart sapma değerleri analiz edilmiş ve elde edilen verilerin incelenmesi sırasında bağımsız örnekler t-testi ve tek yönlü varyant analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bunun yanı sıra Pearson-Moment Çarpım Korelasyonu ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Yapılan araştırma yardımıyla öğretmenleri öznel iyi halleri ile mesleki yılmazlıkları arasında güçlü, pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu kanıtlanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectöznel iyi oluş, mesleki dayanıklılık, öğretim yeterliğien_US
dc.titleINVESTIGATING THE RELATIONSHIP BETWEEN TURKISH EFL TEACHERS SUBJECTIVE WELL-BEING AND THEIR OCCUPATIONAL RESILIENCE IN UNIVERSITY CONTEXTSen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentYabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess