dc.contributor.author | TERZİ, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2022-10-07T18:06:15Z | |
dc.date.available | 2022-10-07T18:06:15Z | |
dc.date.issued | June 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12507/1749 | |
dc.description.abstract | Öğrenen eylemliliği son otuz yılda dil eğitimi alanında temel ilgi odaklarından biri haline gelmiştir. Öğrenen merkezli eğitimin ağırlıklı olduğu bir dönemde anahtar kavramlardan birine dönüşmüştür. Öğrencilerin öğrenme serüvenlerini okul dışı ortamlarda da devam ettirme becerisi kazandığı, kişisel tecrübe ve bilgi birikimlerini örgün eğitim ortamlarına da taşıma imkanı elde ettikleri bir zamanda, örgün eğitim ortamlarının öğrenen eylemliliği üzerindeki etkilerini araştırmak büyük önem arzetmektedir. Bununla birlikte liselerdeki dil sınıflarından üniversite düzeyindeki dil eğitimine gerçekleşen ekolojik geçiş, keşfedilmesi gereken bir olgu olarak karşımızda durmaktadır. Aynı şekilde, üniversite düzeyindeki hazırlık eğitiminin öğrenen eylemliliğini destekleyecek biçimde nasıl tasarlanabileceğine dair çok fazla araştırma olmadığı da görülmektedir. Bu tez bir dil öğrencisinin lisedeki dil sınıfı öncesi ve sonrasındaki eylemlilik gelişimini, liseden üniversiteye geçiş sürecindeki eylemlilik gelişimini ve müfredat tasarımının, üniversite
düzeyindeki dil eğitiminde öğrenen eylemliliği üzerindeki etkisini keşfetmeyi hedeflemektedir. Bu çalışma, bir devlet üniversitesindeki hazırlık programında yürütülen bir adet örnek olay incelemesi ve beş adet deney çalışmasından oluşmaktadır. Bu tezden elde edilen bulgular, öğrencilerin eylemliliğe dair kimliklerinin farklı sosyal ve eğitimsel ortamlar arasında zamansallık ilişkisi içerisinde gerçekleşen etkileşim diğer sosyal aktörlerle öz-düzenleme becerileri ile gerçekleştirilen iletişimin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Fraklı dönemler ve ortamlar arasında gerçekleşen bu ekolojik geçişler ulusal
düzeydeki eğitim uygulamaları ve mikro düzeydeki müfredat tasarımları arasındaki uyumla daha kolay bir hale getirilebilir. Bu çalışma makro düzeydeki ölçme ve değerlendirme politikalarının, mikro düzeydeki sınıf içi öğretim yöntemleri ve örgün eğitim ortamlarında öğrenen eylemliliğinin gelişimi üzerindeki olumsuz etkilerini vurgulamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | ÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.title | AN EXPERIMENTAL CASE STUDY ON THE DEVELOPMENT OF A LANGUAGE LEARNER’S AGENTIC IDENTITY | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Yüksekokulu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |