Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTERZİ, Erdem
dc.date.accessioned2022-10-07T18:06:15Z
dc.date.available2022-10-07T18:06:15Z
dc.date.issuedJune 2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1749
dc.description.abstractÖğrenen eylemliliği son otuz yılda dil eğitimi alanında temel ilgi odaklarından biri haline gelmiştir. Öğrenen merkezli eğitimin ağırlıklı olduğu bir dönemde anahtar kavramlardan birine dönüşmüştür. Öğrencilerin öğrenme serüvenlerini okul dışı ortamlarda da devam ettirme becerisi kazandığı, kişisel tecrübe ve bilgi birikimlerini örgün eğitim ortamlarına da taşıma imkanı elde ettikleri bir zamanda, örgün eğitim ortamlarının öğrenen eylemliliği üzerindeki etkilerini araştırmak büyük önem arzetmektedir. Bununla birlikte liselerdeki dil sınıflarından üniversite düzeyindeki dil eğitimine gerçekleşen ekolojik geçiş, keşfedilmesi gereken bir olgu olarak karşımızda durmaktadır. Aynı şekilde, üniversite düzeyindeki hazırlık eğitiminin öğrenen eylemliliğini destekleyecek biçimde nasıl tasarlanabileceğine dair çok fazla araştırma olmadığı da görülmektedir. Bu tez bir dil öğrencisinin lisedeki dil sınıfı öncesi ve sonrasındaki eylemlilik gelişimini, liseden üniversiteye geçiş sürecindeki eylemlilik gelişimini ve müfredat tasarımının, üniversite düzeyindeki dil eğitiminde öğrenen eylemliliği üzerindeki etkisini keşfetmeyi hedeflemektedir. Bu çalışma, bir devlet üniversitesindeki hazırlık programında yürütülen bir adet örnek olay incelemesi ve beş adet deney çalışmasından oluşmaktadır. Bu tezden elde edilen bulgular, öğrencilerin eylemliliğe dair kimliklerinin farklı sosyal ve eğitimsel ortamlar arasında zamansallık ilişkisi içerisinde gerçekleşen etkileşim diğer sosyal aktörlerle öz-düzenleme becerileri ile gerçekleştirilen iletişimin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Fraklı dönemler ve ortamlar arasında gerçekleşen bu ekolojik geçişler ulusal düzeydeki eğitim uygulamaları ve mikro düzeydeki müfredat tasarımları arasındaki uyumla daha kolay bir hale getirilebilir. Bu çalışma makro düzeydeki ölçme ve değerlendirme politikalarının, mikro düzeydeki sınıf içi öğretim yöntemleri ve örgün eğitim ortamlarında öğrenen eylemliliğinin gelişimi üzerindeki olumsuz etkilerini vurgulamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.titleAN EXPERIMENTAL CASE STUDY ON THE DEVELOPMENT OF A LANGUAGE LEARNER’S AGENTIC IDENTITYen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentYabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess