Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBAKIRKIRAN, Gizem
dc.date.accessioned2022-10-07T18:06:07Z
dc.date.available2022-10-07T18:06:07Z
dc.date.issuedNisan 2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1748
dc.description.abstractFinansal okuryazarlık, sermaye piyasaları hakkında bilgi sahibi olma, bu bilgiyi yorumlayabilme ve bu hususta tasarruf sağlamaktır. Bireylerin kendi paralarını yönetme ve tasarrufta bulunma isteği finansal okuryazarlığın önemini artırmaktadır. Bu çalışmada, Çağ Üniversitesi‟nde bulunan akademik personelin finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Eğitim seviyelerinin finansal okuryazarlık üzerindeki etkisi bu çalışmayı önemli kılmaktadır. Çağ Üniversitesi‟nde bulunan akademisyen sayısı 210‟dur.Yapılan çalışmada 83 akademisyenin gönüllü katılımı ile anket yöntemi uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 28 programına yüklenerek frekans ve çapraz tablo analizleri yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda finans ve işletme bölümünde okuyan bireylerin finansal okuryazarlık seviyelerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Diğer bölümlerde okuyan bireylerin finansal okuryazarlık bilgi seviyelerinin düşük olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.titleAkademik Personelin Finansal okuryazarlığının belirlenmesi: Çağ Üniversitesi Örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess