Akademik Personelin Finansal okuryazarlığının belirlenmesi: Çağ Üniversitesi Örneği
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Date
Nisan 2022Metadata
Show full item recordAbstract
Finansal okuryazarlık, sermaye piyasaları hakkında bilgi sahibi olma, bu bilgiyi yorumlayabilme ve bu hususta tasarruf sağlamaktır. Bireylerin kendi paralarını yönetme ve tasarrufta bulunma isteği finansal okuryazarlığın önemini artırmaktadır. Bu çalışmada, Çağ Üniversitesi‟nde bulunan akademik personelin finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Eğitim seviyelerinin finansal okuryazarlık
üzerindeki etkisi bu çalışmayı önemli kılmaktadır. Çağ Üniversitesi‟nde bulunan akademisyen sayısı 210‟dur.Yapılan çalışmada 83 akademisyenin gönüllü katılımı ile anket yöntemi uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 28 programına yüklenerek frekans ve çapraz tablo analizleri yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda finans ve işletme bölümünde okuyan bireylerin finansal okuryazarlık
seviyelerinin daha yüksek olduğu görülmektedir. Diğer bölümlerde okuyan bireylerin
finansal okuryazarlık bilgi seviyelerinin düşük olduğu gözlemlenmiştir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [188]
The following license files are associated with this item: