Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorJülide İNÖZÜ
dc.contributor.authorÜZÜM, Rahime
dc.date.accessioned2022-10-07T18:05:49Z
dc.date.available2022-10-07T18:05:49Z
dc.date.issuedJune 2022en_US
dc.date.submitted2022-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1746
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda ana dilin (Türkçe) kullanımına ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini araştırmayı planlamıştır. İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin araştırılmasının yanında, öğretmenlik deneyimlerinin süresi, eğitim dereceleri ve mezun oldukları bölümler gibi çeşitli değişkenlere göre görüşleri de analiz edilmiştir. İngilizce öğretmenlerinin İngilizce derslerinde Türkçe kullanımına ilişkin tercih ettikleri durumlar da araştırılmıştır. Bu çalışmada, karma yöntem kapsamında nicel ve nitel veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Nicel veriler Türkiye’nin Siirt ilindeki devlet okullarında görev yapan 174 İngilizce öğretmeni ile Tunçay tarafından 2014’te geliştirilen bir anket yoluyla toplanmıştır. Nitel veriler, ankete katılan 20 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Anketten elde edilen nicel veriler, Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi kullanılarak nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, Türkçenin dil öğrenme sürecini kolaylaştırmak için öğrencilerin yeterlik seviyeleri ve öğretilen konuya göre dengeli ve uygun bir şekilde kullanımını tercih ettiklerini göstermiştir. Ayrıca, bu çalışmanın sonuçları, farklı bölümlerden mezun olmuş ve çeşitli deneyim ve eğitim düzeylerine sahip olan İngilizce öğretmenlerinin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda Türkçe kullanımına yönelik benzer tutumları paylaştıklarını ancak dil öğrenmenin duygusal boyutlarına yönelik tutumlar açısından, İngilizce Öğretmenliği bölümü mezunlarının ve diğerlerinin farklı tutumlara sahip oldukları bulunmuştur. İngilizce öğretmenlerinin Türkçe kullanımına ilişkin tercihleri, Türkçeyi daha çok üst dilbilimsel ve açıklama amaçlı kullandıklarını ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectAna dil kullanımı, İngilizce öğretmenlerinin görüşleri, İngilizce öğretmenlerinin ana dil kullanımıen_US
dc.titleEFL TEACHERS’ VIEWS ON THE USE OF L1 IN ELT CLASSROOMSen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess