Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMehmet Emin DEMİRKOL
dc.contributor.authorTURHAN, Betül
dc.date.accessioned2022-10-06T17:51:52Z
dc.date.available2022-10-06T17:51:52Z
dc.date.issuedOcak 2022en_US
dc.date.submitted2022-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1740
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı bilişsel koçluk yaklaşımının öğretmenlerin bilişsel esneklik ve problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmaya Osmaniye ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çalışan, tam sayım yöntemi ile seçilecek 300 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlere veri toplama araçları olarak, Kişisel Bilgi Formu, Bilişsel Esneklik Envanteri (BEE) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılmış ve veriler SPSS 23 paket programı ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin Bilişsel Koçluk Eğitimi öncesi Bilişsel Esneklik Ölçeği ve Problem Çözme Ölçeği puan ortalamaları ve Bilişsel Koçluk Eğitimi sonrası puan ortalamaları incelendiğinde her iki ölçekten elde edilen puan ortalamalarının yükseldiği, katılımcıların cinsiyetlerine göre bilişsel esneklik puanları arasında erkekler lehine anlamlı fark olduğu, problem çözme becerilerine ait puanlar arasında cinsiyet ve eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin yaş, eğitim düzeyi ve mesleki kıdemlerine göre bilişsel esneklik puanları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğretmenlerin problem çözme becerileri arasında yaş değişkenine göre 26-30 yaş arası öğretmenler ile 40 yaş üstü öğretmenler arasında yaşça büyük olan grup lehine farklılık tespit edilmiştir. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ve problem çözme becerileri arasında 1-5 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler ile 6-10 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler arasında kıdem yılı fazla olan grup lehine farklılık tespit edilmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlere verilecek bilişsel koçluk eğitimi alan öğretmenlerin bilişsel esneklik ve problem çözme becerilerinin arttığı, öğretmenlere verilecek bilişsel koçluk eğitimin onların hem mesleki hem kişisel gelişimini olumlu etkileyeceği düşünülmüştür. Elde edilen bulgular alan yazın ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇAĞ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectBilişsel Esneklik, Problem Çözme Becerileri, Bilişsel Koçluk, Öğretmenler.en_US
dc.titleBİLİŞSEL KOÇLUK YAKLAŞIMININ ÖĞRETMENLERİN BİLİŞSEL ESNEKLİK VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess