BİLİŞSEL KOÇLUK YAKLAŞIMININ ÖĞRETMENLERİN BİLİŞSEL ESNEKLİK VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessCC0 1.0 Universalhttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Tarih
Ocak 2022Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın temel amacı bilişsel koçluk yaklaşımının öğretmenlerin bilişsel
esneklik ve problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmaya Osmaniye
ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı çalışan, tam sayım yöntemi ile seçilecek 300
öğretmen katılmıştır. Öğretmenlere veri toplama araçları olarak, Kişisel Bilgi Formu,
Bilişsel Esneklik Envanteri (BEE) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) kullanılmış ve
veriler SPSS 23 paket programı ile çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda; öğretmenlerin Bilişsel Koçluk Eğitimi öncesi Bilişsel Esneklik
Ölçeği ve Problem Çözme Ölçeği puan ortalamaları ve Bilişsel Koçluk Eğitimi sonrası
puan ortalamaları incelendiğinde her iki ölçekten elde edilen puan ortalamalarının
yükseldiği, katılımcıların cinsiyetlerine göre bilişsel esneklik puanları arasında erkekler
lehine anlamlı fark olduğu, problem çözme becerilerine ait puanlar arasında cinsiyet ve
eğitim düzeyi değişkenine göre anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir.
Öğretmenlerin yaş, eğitim düzeyi ve mesleki kıdemlerine göre bilişsel esneklik
puanları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğretmenlerin problem çözme
becerileri arasında yaş değişkenine göre 26-30 yaş arası öğretmenler ile 40 yaş üstü
öğretmenler arasında yaşça büyük olan grup lehine farklılık tespit edilmiştir.
Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ve problem çözme becerileri arasında 1-5 yıl arası
kıdeme sahip öğretmenler ile 6-10 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler arasında kıdem yılı
fazla olan grup lehine farklılık tespit edilmiştir.
Sonuç olarak; öğretmenlere verilecek bilişsel koçluk eğitimi alan öğretmenlerin
bilişsel esneklik ve problem çözme becerilerinin arttığı, öğretmenlere verilecek bilişsel
koçluk eğitimin onların hem mesleki hem kişisel gelişimini olumlu etkileyeceği
düşünülmüştür. Elde edilen bulgular alan yazın ışığında tartışılmıştır.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [301]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: