Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüzer, Pınar
dc.date.accessioned2022-05-23T09:01:06Z
dc.date.available2022-05-23T09:01:06Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-11-30
dc.identifier.citationYüzer, Pınar.(2021).An interdisciplinary corpus-based gender analysis in the use of indefinite adjectives.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12507/1737
dc.description.abstractBu çalışma, ana dili İngilizce olan ve olmayan tez yazarlarının kullandıkları belgisiz sıfatların ELT ve Psikoloji bölümleri arasında cinsiyete göre kullanımını karşılaştırmak amacıyla uygulanmıştır. Çalışma ayrıca 2016-2020 yılları arasında rastgele seçilen yüksek lisans tezlerinin bulguları ve sonuç bölümleri ile karşılaştırmayı sınırlandırarak sonuçları elde etmeyi amaçlamıştır. Yüksek lisans tezlerinin belirlenmesinde eşitliği sağlamak amacıyla her iki alanda da her yıl üçü kadın yazar, üçü erkek yazar olmak üzere her biri 30 İngilizce Öğretimi ve 30 Psikoloji bölümünden oluşan 60 yerli ve 60 Türk yazar bulunmaktadır. Araştırmanın sonuçlarını değerlendirmek için nitel ve betimleme analizi yapılmıştır. Toplanan verilerin analizinde Key Word in Context (KWIC) Concordance programı kullanılmıştır. Belgisiz sıfatlar yüzdeler ve 1,000 kelime başına frekanslar açısından analiz edilmiştir. Belgisiz sıfatların kullanımındaki önemli fark, log-likelihood (LL) değeri ile hesaplanmıştır. Nihai sonuçlara göre, bulgular bölümünde derlem büyüklüğü neredeyse birbirine eşit olmasına rağmen, İngilizce Öğretmenliği bölümündeki kadın yazarlar Psikoloji bölümüne göre bu sıfatları daha fazla kullanmışlardır. Öte yandan, netice bölümündeki sonuçlar, bulgular bölümünden farklıydı. Belgisiz sıfatların kullanımında anlamlı bir farklılık Psikoloji bölümünde gözlemlenmiştir. Genel olarak tanımlanırsa, cinsiyet analizi her iki bölümde de önemli bir farklılık oluşturmamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study had been carried out in order to compare the usage of the indefinite adjectives (INAs) of Turkish speakers (TSs) of English and native speakers (NSs) of English in between ELT and Psychology departments regarding gender. The study also aimed to obtain the results by limiting the comparison with the randomly selected MA theses' findings and the conclusion sections between the years 2016-2020. In order to provide equality in the determination of master's theses, there were 60 native and 60 Turkish writers, each consisting of 30 ELT and 30 Psychology departments, with three female writers and three male writers each year in both fields. A qualitative and descriptive analysis had been done to evaluate the results of the study. Key Word in Context (KWIC) Concordance programme had been used to analyze the collected data. INAs were analyzed in terms of percentages, frequencies per 1,000 words. The significant difference in the INAs usage was calculated by the log-likelihood (LL) value. According to the final results, although the corpus size was almost equal to each other in the findings section, the female writers in the ELT department demonstrated overuse compared to the Psychology department. On the other hand, the conclusion section results differed from the findings section. In the usage of the INAs, a significant difference in the Psychology department was observed. The general comment was that the gender analysis did not make a significant difference in either section.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCorpus linguisticsen_US
dc.subjectIndefinite adjectivesen_US
dc.subjectGender analysisen_US
dc.subjectInterdisciplinary studiesen_US
dc.subjectDerlem bilimen_US
dc.subjectBelgisiz sıfatlaren_US
dc.subjectCinsiyet analizien_US
dc.subjectDisiplinlerarası çalışmalaren_US
dc.titleAn interdisciplinary corpus-based gender analysis in the use of indefinite adjectivesen_US
dc.title.alternativeBelgisiz sıfat kullanımında disiplinler arası derlem bilim temelli bir cinsiyet analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster